پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد مطلب : 3508
جالب است ۰
معاون علمی رئیس‌جمهور با تشریح جزئیات نحوه تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی گفت هر زمان که اساسنامه سازمان تدوین شود رئیس آن هم توسط معاون اول انتخاب خواهد شد.
جزئیات نحوه تشکیل سازمان هوش مصنوعی از زبان معاون رئیس جمهور
به گزارش کارآفرينان نيوزحسین افشین معاون علمی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار علم و پیشرفت  در رابطه خبر تشکیل سازمان هوش مصنوعی گفت: با توجه به اینکه موضوع هوش مصنوعی جزو تأکیدات رهبر انقلاب بوده است و این موضوع برای دولت آقای پزشکیان بسیار مهم است، قرار است که ان‌شاءالله در یک سطح بالا موضوعات آن پیگیری شود. وی افزود: به همین دلیل قرار شده برای اینکه مقدمات تدوین اساسنامه و قوام سازمان هوش مصنوعی شکل بگیرد، کلیه اختیارات این سازمان و تشکیل شورای آن، زیر نظر معاون اول و دبیری معاون علمی ریاست‌جمهوری انجام بشود. افشین تصریح کرد: بنابراین تصمیم گرفته شد که در این دوران گذار که هنوز اساسنامه سازمان هوش مصنوعی تدوین نشده است، این اساسنامه ذیل معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری معاون علمی رئیس‌جمهور نوشته شود. هر زمان که اساسنامه تدوین شود رئیس آن سازمان هم توسط معاون اول انتخاب خواهد شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته‌ای هم که وجود دارد این که در این مدت مطابق قانون برنامه، تمام تکالیف هوش مصنوعی کما فی سابق توسط معاون علمی رئیس‌جمهور و ستاد هوش مصنوعی پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در فعالیت‌های آن انجام نخواهد شد.افشین همچنین گفت: سابقه چنین موضوعی را در سال‌های دهه ۸۰ هم و در زمان تشکیل معاونت علمی داشتیم؛ درست در زمانی که قرار بود معاونت علمی تشکیل شود ابتدا همین معاونت فعلی که بنده هستم در ذیل معاون اول رئیس‌جمهور قرار داشت و بعداً که شکل گرفت و به‌نوعی قوام پیدا کرد، خودش یک معاونت مجزا و جدید شد.
وی خاطرنشان کرد: فعلا قرار است تا زمانی که رئیس آن مشخص شود در ذیل معاونت اول قرار بگیرد تا بعد از اینکه قوام گرفت و یک ساختار جدید پیدا کرد، برای آن رئیسی انتخاب شود و معاون اول رئیس‌جمهور برای رئیس این سازمان هوش مصنوعی حکم صادر خواهد کرد.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdch.vnxt23nm6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما