چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : 3657
جالب است ۰
شرکت‌های هواپیمایی خارجی در نامه‌ای به پارلمان رژیم صهیونیستی نوشتند در صورتی که قانون هواپیمایی این رژیم اصلاح نشود،‌ به دلیل نبود تضمینی درباره امنیت در سرزمین‌های اشغالی از سرگیری پروازها برای‌شان به صرفه نیست.
ایرلاین‌های خارجی: با ناامنی اسرائیل حاضر به بازگشت نیستیم
به گزارش کارآفرينان نيوز «حمله موشکی امروز حزب الله به پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل‌آویو این فرودگاه را بار دیگر به تعطیلی کشاند».از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و به دنبال آن پاسخ‌های راکتی جبهه مقاومت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به و از اسرائیل با اختلال مواجه بوده و فرودگاه بن گوریون هر چند روز یک‌بار تعطیل شده است.اما از آوریل گذشته به دنبال عملیات وعده صادق ۱ (فروردین ۱۴۰۳) بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازهایشان را به اسرائیل تعلیق کردند. پس از آن باوجوداینکه برخی از این شرکت‌ها پروازهایشان را از سر گرفتند اما عملیات وعده صادق ۲ (مهر ماه ۱۴۰۳) کافی بود تا اکثر ایرلاین‌های خارجی را از آسمان اسرائیل فراری دهد.همین چند روز پیش بود که شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز تصمیم خود برای لغو پروازهایش به اسرائیل را تا سپتامبر ۲۰۲۵ (شهریور ۱۴۰۴) تمدید کرد و امکان رزرو پرواز به اسرائیل در این مدت را از وبگاه خود حذف کرده است.شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز پس از شروع جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ تمامی پروازهای خود به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده بود و قرار بود پروازها در می ۲۰۲۴ ازسرگرفته شود، اما پس از حمله ایران به اسرائیل در آوریل، تصمیم گرفت این تعلیق را تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) تمدید کند.
صهیونیست‌ها نگرانند تصمیم امریکن ایرلاینز شاید سایر ایرلاین‌ها مانند دلتا ایر لاین، ویرجین آتلانتیک، بریتیش ایرویز و ایزی جت را که قرار است تا اسفند و فروردین ۱۴۰۳ پروازهایشان را به اسرائیل از سر بگیرند تحریک به تمدید تعویق پروازها کند. ازآنجایی‌که هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی پروازهای بین اسرائیل و ایالات متحده را انجام نمی‌دهد، شرکت اسرائیلی ال عال منحصراً پروازها به آمریکای شمالی را در اختیار دارد که منجر به افزایش قیمت بلیط هواپیما و افزایش درآمد شرکت این اسرائیلی شده است.
در همین راستا روزنامه اقتصادی گلوبز امروز چهارشنبه گزارش داد، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی خارجی در اسرائیل خواستار اصلاح قانون خدمات هوانوردی در سرزمین‌های اشغالی شدند تا شرکت‌های هواپیمایی خارجی که از ناآرامی‌های ناشی از جنگ غزه و لبنان و پیامدهای آن در منطقه آسیب‌دیده‌اند.شرکت‌های هواپیمایی خارجی، از جمله خطوط هوایی ارزان‌قیمت و سنتی این درخواست خود را در نامه‌ای، به مشاور حقوقی کمیته امور اقتصادی در کنست (پارلمان اسرائیل) مطرح کردند.به گزارش گلوبز، قانون فعلی شرکت‌های هواپیمایی را موظف می‌کند که به مسافران برای لغو و تغییر پروازها غرامت پرداخت کنند و در صورت لزوم پروازهای جایگزین پیدا کنند و هزینه آن را بپردازند، اما این قانون در زمان صلح وضع شده برای دوره‌های اضطراری طولانی‌مدت و اختلال در پروازها به دنبال پیامدهای جنگ مناسب نیست.در حال حاضر که شرکت‌های هوایی خارجی مجبور به لغو بسیاری از پروازها هستند این قانون آنها را متحمل خسارات قابل‌توجه و رسیدگی به ادعای مسافران کرده است.طبق این نامه، شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهند بند غرامت مندرج در قانون به حالت تعلیق درآید، زیرا الزامات مندرج در این قانون باعث می‌شود فعالیت آنها در اسرائیل از نظر مالی بی سود باشد.به نوشته این روزنامه، کمیته امور اقتصادی کنست در ابتدای اکتبر گذشته، زمانی که موضوع بیمه نیز به‌عنوان دلیل اصلی عدم بازگشت خطوط هوایی به اسرائیل در دستور کار قرار گرفت، این موضوع را موردبحث قرارداد.

با حمله ایران به اسرائیل همه چیز خراب شد

به گزارش گلوبز، قبل از حمله ایران به اسرائیل در آوریل گذشته، شرکت‌های خارجی متعهد شده بودند که در صورت دریافت حمایت بیمه‌ای نظیر خطوط هوایی اسرائیل، به‌سرعت پروازها به اسرائیل را از سر بگیرند؛ اما از آن زمان، وضعیت امنیتی به‌گونه‌ای وخیم شد که شرکت‌های هواپیمایی حالا بر موضوع دیگری نیز اهمیت اصلاحیه قانونی نیز تأکید دارند.گلوبز افزود: شرلی کازر وکیل اسرائیلی در نامه‌ای به نقل از بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی خارجی در اسرائیل آورده مشکلی که امروز به خطوط هوایی آسیب می‌رساند این است که برای ارائه یک پرواز جایگزین به مسافران، شرکت‌ها مجبورند هزینه‌هایی را متحمل شوند که گاهی اوقات به ۵۰۰ برابر هزینه اصلی می‌رسد، از همین رو ایجاد انگیزه برای پرواز خطوط هوایی خارجی به اسرائیل، مستلزم اطمینان‌بخشی قانونی است.این رسانه اقتصادی تأکید کرد: اگر خطوط هوایی بیشتری به اسرائیل پرواز داشته باشند، حتی اگر منجر به کاهش جزئی حقوق طبق قانون خدمات هواپیمایی شود، مفید خواهد بود زیرا امکان پرواز وجود دارد.گلوبز تصریح کرد در شرایط کنونی اصلاحیه قانون می‌تواند شرکت‌های خارجی را برای پرواز به اسرائیل ترغیب کند زیرا اگر این اصلاحیه صورت نگیرد و شرکت‌های خارجی از پرداخت غرامت به مسافران سرباز بزنند شکایت علیه آنها هم هزینه‌بردار است و دفاع در برابر دعاوی در دادگاه نیز هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و این امر باعث می‌شود که شرکت‌ها پیشاپیش فعالیت‌هایشان را به طور کامل در اسرائیل متوقف کنند.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcc.pq1a2bqemla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما