يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 3546
جالب است ۰
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۰ هزار خودرو برقی وارد خیابان های کشور شود.
پیش بینی ورود ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی تا پایان امسال در خیابان‌ها
به گزارش کارآفرينان نيوز «محمد اولیا» امروز (یکشنبه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران بر تسریع در تولید ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی برای استقبال از این خودروها تاکیدکرد.
وی درباره اقدام های گروه مپنا برای توسعه خودروهای برقی و ایستگاه‌های شارژ، خاطرنشان‌کرد: ساخت خودرو بر عهده خودروسازان است و در این حوزه نیز اقداماتی انجام شده است، در تهران تعداد خودروهای برقی درحال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر امسال ۱۰ هزار خودرو در خیابان‌ها فعال باشند.
مدیرعامل مپنا ادامه‌داد: تعداد زیادی از این خودروها از طریق واردات و بخشی نیز از تولید داخل خواهد بود.
اولیا، مپنا را خودروساز ندانست و اضافه‌کرد: در عین حال، مپنا شریک ساخت داخل و تامین کننده زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای برقی است.
وی، گفت: دو قرارداد برای این موضوع در دستور کار است که در یکی از آنها خودروی سواری به صورت مشترک توسط گروه مپنا و یکی از خودروسازان در حال ساخت است.
مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان‌کرد: تعداد زیادی ایستگاه‌های شارژ در حال ساخت و تحویل است، هر چند وسعت کشور زیاد است و پوشش دادن این وسعت زمان‌بر خواهد بود.
اولیا ادامه‌داد: مساله بعدی تامین مواد و قطعات لازم از نظر مسائل مالی، اختصاص ارز و حل مشکلات حمل و گمرک است تا کار ساخت داخل با توجه به اینکه برخی قطعات وارداتی است، به پایان برسد.
وی افزود: این فرایند در شرایط فعلی کشور طولانی است، اما اصل خط تولید شارژها در دو کارخانه مپنا فعال است تا نیازهای فعلی را پاسخگو باشیم.
مدیرعامل مپنا با بیان اینکه در مساله تامین برق وزارت نیرو همکاری زیادی دارد و عرضه انجام می‌شود، گفت: باید توجه داشت تامین برق خودروها در ابعادی که وجود دارد خیلی ناچیز است و در برخی نقاط می‌تواند با ذخیره‌سازی به تامین برق کشور کمک کند.
وی اضافه‌کرد: در زمان پیک مصرف برق، وقتی تعداد خودروهای برقی زیاد باشد، می‌توان در طول شب خودروها را شارژ کرد. به این ترتیب ‌در طول روز نه تنها در حمل‌ونقل خودرو مورد استفاده قرار بگیرد بلکه می‌توان در نقاطی که مشکل برق دارند نیز از برق ذخیره شده در خودرو استفاده کرد.
اولیا گفت: خودروهای برقی به شرط توسعه می‌توانند چند مزیت در بخش حمل‌ونقل، محیط زیست و تامین برق داشته باشند.
وی درباره اقدامات مپنا برای جبران ناترازی برق برای سال آینده، خاطرنشان‌کرد: وزارت نیرو ۱۴ اقدام را تعریف کرده که در این اقدام ها بخش‌های مهمی همچون تولید با نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر و مدیریت مصرف و وجود دارد.
این مسئول افزود: در تعدادی از این پروژه‌ها مپنا نقش مهم و کلیدی دارد، در مجموع می‌توان گفت که برای تابستان سال آینده در دو بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی حدود 6 هزار مگاوات پروژه در حال اجراست که سهم تجدیدپذیرها حدود ۳۰۰ مگاوات خواهد بود.
به گفته وی، پیمانکاران دیگر نیز پروژه‌هایی را در دستور کار دارند و با این توصیف پیش‌بینی می‌شود که در تابستان سال آینده میزان ناترازی کمتر باشد.
اولیا با اشاره به پروژه‌های نفتی مپنا گفت: یکی از چهار شرکتی که در پارس جنوبی برای پروژه ازدیاد برداشت فعال بوده مپنا است، قرارداد اولیه اسفند سال گذشته امضا شد، اکنون قرارداد اصلی در شرف امضا است و در این فاصله نیز مپنا و دیگر شرکت‌ها فعال بوده‌اند. ما نیز برای ایجاد تاسیسات لازم اقدام های مهمی را پیش برده‌ایم.
وی افزود: قسمت دوم نیز تجهیزات توربوکمپرسور ‌و توربو ژنراتور است که در کارخانه‌های مپنا ساخته می‌شود و قرارداد آن قرار بود در بهار امسال منعقد شود که بعد از شهادت رئیس‌جمهور فقید دچار وقفه شد و اکنون در ماه‌های اخیر مجدد وزارت نفت و شرکت ملی نفت به آن سرعت بخشیده و به قرارداد خواهیم رسید.
به گفته مدیرعامل مپنا، از سال ۲۰۲۷ نیاز به این تجهیزات است که به تدریج با تعداد کم در سال تحویل می‌شود و در سال ۲۰۲۸ به بعد به ظرفیت اسمی می‌رسد.
وی درخصوص پروژه ایران ال‌ان‌جی، گفت: این پروژه برای تاسیسات مایع‌سازی گاز است، مربوط به مپنا نمی‌شود و کارفرما آن را دنبال می‌کند، تنها بخش نیروگاه بر عهده مپنا بوده که در گذشته ساخته شد و تاسیسات دیگری مانند آب شیرین‌کن نیز در حال انجام است.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcj.xetfuqeimsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما