جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : 3512
جالب است ۰
آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره به ادعاهای مطرح شده نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی بیان کرد: جزایر سه گانه مُلک ایران بوده، هست و خواهد بود.
آیت‌الله خاتمی: جزایر سه گانه مُلک ایران بوده، هست و خواهد بود
به گزارش کارآفرينان نيوز خطبه‌های عبادی_ سیاسی نماز جمعه تهران توسط آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران آغاز شد.آیت‌الله خاتمی در خطبه اول بیان کردن: امیرالمومنین فرمودند برای خدا حریم نگه دارید و خیلی خداوند را شکر کنید برای نعمت‌های فراوانی که نصیب تان کرده است؛ در خطبه‌های اول سخن از مباحث توحیدی بود؛ یکی از مباحث توحیدی این است که توجه داشته باشیم که پایبندی به دین مدام همراه با توطئه است. دین مداری هزینه دارد و برای پاسداری از دین باید هزینه‌ها را پرداخت؛ این یک واقعیت است. توهم نیست. بعضی‌ها فکر می‌کنند توهم است اما این چنین نیست. نه امروز بلکه در طول تاریخ چنین بوده است. عبارت قرآن کریم این است که همیشه و مدام این موضوع مطرح است.وی افزود: مدام تلاش می‌کنند نور خداوند را خاموش کنند ولی خداوند می‌خواهد این نور فراگیر بشود. در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی زورشان نرسیده و نخواهد رسید.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: جالب است که قرآن می‌گوید این موضوع پیشینه دارد؛ با ابراهیم چنین کردند و توطئه شروع کردند اما این توطئه علیه حضرت ابراهیم ناکام شد. درباره حضرت موسی هم چنین است؛ تمام نیروهایشان را علیه ایشان به کار بردند ولی به فضل خدا راه به جایی نرسید.خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: سخنی از امیرالمومنین علی علیه السلام است در نامه ۶۲ نهج البلاغه که می‌فرمایند مرد جنگ همیشه بیدار است و خوابش نمی‌برد؛ کسی که خوابش می‌برد بداند که دشمن خوابش نمی‌برد. باید بیدار بود و این توهم نیست،‌ یک واقعیت است که دشمن مدام در حال تلاش علیه شما است. آن وقت قرآن کریم هفت راه برای مقابله با توطئه‌های دشمن ذکر کرده و یکی را در این خطبه می گویم و شش راه دیگر در خطبه دیگر خواهم گفت. اولین راه بیداری مدام است؛ هوشیاری نظامی که الحمدلله وجود دارد، نیروهای مسلح ما آن بازوان پرتوان ملت گفتند که اسرائیل دست از پا خطا کند عملیات وعده صادق 3 آنها را در هم می‌کوبد.وی عنوان کرد:‌ در هر زمینه‌ای باید آمادگی لازم را داشته باشیم؛ به لطف خدا امتی آماده و همیشه همراه که شما هستید در مقابل دنیای کفر ایستاده و به فضل خدا بدون تردید پیروز میدان است.

افشاگری امام در رابطه با کاپیتولاسیون بذر انقلاب را کاشت

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های دوم خاطرنشان کرد: امروز روز اعتراض و افشاگری امام علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون و اعلام عزای عمومی در سال ۱۳۴۳ است؛ شاه کاپیتولاسیون و مصونیت آمریکا را پذیرفت؛‌ یعنی یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد اما شخص اول مسئولیت نداشته باشد. این را امام شنید فرمود عزت ما پایکوب شد و عظمت ایران از بین رفت. ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند. من اعلام خطر می‌کنم؛ آن روز آن مرد بزرگ اعلام خطر کرد و آن روز شاید آن قیام بزرگ صورت نگرفت اما بذر انقلاب نشانده شد. بذری که در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بار نشست و سراسر ایران شد مرگ بر آمریکا؛ گرامی می‌داریم آن فریاد و خروش را و این آن راه را ادامه می‌دهیم.وی با اشاره به شهادت شهید سنوار و صفی‌الدین در ادامه گفت: شهید سنوار ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر عمرش نیز به بهترین نوع شهادت هب دست شقی‌ترین انسان‌ها که رژیم جلاد صهیونیستی است به شهادت به شهادت رسید. خطیب موقت نماز جمعه تهران مطرح کرد: شهید سید هاشم صفی الدین به تعبیر مقام معظم رهبری سید مجاهد، رشید و فداکار بود و ستاره درخشان دیگری در آسمان جهان و راه قدس شریف را مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود. ایشان شخصیتی بود که به معنای دقیق کلمه می‌توانست جای خالی سید حسن را پر کند اما سرنوشت هم‌پیمانان با خدا جز با شهادت نیست.

جزایر سه گانه مُلک ایران بوده، هست و خواهد بود

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنانشان با اشاره به ادعاهای مطرح شده نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی، افزود: از سال ۱۳۵۰ که شاه بحرین را واگذار کرد قصه جزایر سه گانه مطرح شد و سالی نیست که آنها جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند، اما این دفعه متفاوت است چرا که سه کشور اروپایی با آنان همراه شده‌اند.خطیب نماز جمعه تهران، دلیل همراهی اروپا را حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد: امروز ایرانِ قدرتمند، کانون حمایت از جبهه مقاومت است و مطرح شدن موضوع جزایر سه گانه با انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی است.آیت الله خاتمی تاکید کرد: جزایر سه گانه مُلک ایران بوده، هست و خواهد بود.وی افزود: امروز قدرتمندترین دولت منطقه، ایران اسلامی است. دشمن جرات چپ نگاه کردن به ایران هم ندارد چه برسد که بخواهد خاک ایران را اشغال کند.خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه فقه شیعه حفظ نظام و مرزهای اسلام را از واجبات می‌داند، تاکید کرد: دشمن دید که ملت ایران چگونه سیلی محکمی به صدام حسین زد، اگر صدام‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند سیلی محکم‌تری از ملت ایران خواهند خورد و به فضل خدا یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نخواهد رفت.آیت الله خاتمی گفت: خداوند امت‌هایی که ستم کردند را نابود خواهد کرد و یقین داشته باشید که رژیم جلاد صهیونیستی نیز از بین خواهد رفت و روزی جشن پیروزی جبهه مقاومت را خواهیم گرفت.وی افزود: حضرت آقا فرمودند در صف آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت پیروزی از آنِ مقاومت است. مستندِ رهبر انقلاب برای بیان این موضوع، قرآن کریم است که می‌فرماید «فَانَّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبون».
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دلایل هدف قرار دادن رهبران جبهه مقاومت، تاکید کرد: صهیونیست‌های جنایتکار می‌خواهند، سازمان‌های مقاومت را در هم بشکنند، اما غافل از آنکه پایه این سازمان‌ها براساس تقوا بنا نهاده شده و شکستنی نیستند.آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت فقط درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه درگیری با آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس و در یک کلام دنیای استکبار است. امروز جبهه مقاومت با دنیای استکبار می‌جنگد و ما به سربازان جبهه مقاومت می‌گویم که به وعده خدا مطمئن باشید که می‌فرماید «ولا تهنوا ولا تحۡزنوا وأنتم ٱلۡأعۡلوۡن إن کنتم مؤۡمنین».وی با اشاره لزوم مقابله با جنگ روانی دشمن، تاکید کرد: دیدید که درباره سردار قاآنی چه شایعاتی مطرح کردند، لذا باید در مقابل جنگ روانی دشمن مراقبت کنید به گسترش شایعات دامن نزنید و تا زمانی که از خبری مطئن نشده‌اید آن را بازنشر نکنید.خطیب جمعه این هفته تهران تاکید کرد: در موضوع جبهه مقاومت ۲ سند بالادستی داریم؛ نخست اینکه امام خمینی (ره) فرمود «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود». و دوم، فرمایشات امام مسلمین رهبر معظم انقلاب است که فرمودند راه حل مشکل فلسطین این است که هر فلسطینی یک رأی داشته باشد و حاکمان خود را انتخاب کنند. آیت الله خاتمی به پویش ایران همدل اشاره کرد و افزود: که به حمدالله مردم ایران در این پویش افتخار آفریدند، به ویژه بانوان که برای هدایای مردمی به مظلومان غزه صف کشیدند، این افتخار دیگری بر پرونده افتخارات ملت بزرگ ایران است.
وی در پایان از مواضع مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در حمایت از مقاومت اسلامی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس قدردانی کرد و گفت: آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه پرتلاش کشورمان نیز همانند شهید امیرعبداللهیان برای حمایت از جبهه مقاومت مدام در تلاش است. این یعنی وحدت و خط مشترکی که الحمدالله در تمام ملت ایران دیده می‌شود و خلاصه آن چیزی نیست جز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.پایان پیام/#خطبه‌های_نماز_جمعه
مطالبه

تبدیل وضعیت شغلی رانندگان خودروهای استیجاری

نمايندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با سلام و عرض ادب احتراما بدینوسیله باستحضار عالی می‌رساند ما جمعی از رانندگان و دارندگان خودروهای استیجاری، شاغل در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سایر ادارات و شرکتهای سراسر کشور چندین و چند سال که به علت نبودن قانونی که از رانندگان خودروهای استیجاری حمایت کند، این قشر مورد ظلم و ستم و بی‌عدالتی واقع شدن، و کسی به فکر رانندگان استیجاری نیست، رانندگان خودروهای استیجاری که خود و سرمایه خودشان رو در اختیار شرکتها و ادارات قرار دادن و با کار و تلاش و زحمت این عزیزان چرخ هر اداره و شرکت می‌چرخد ولی وقتی روز حقوق و پاداش و عیدی و سنوات و لباس کار و مرخصی و تعطیل و استراحت و بن کارت و سایر منافعی که به یک کارگر همان شرکت و اداره می‌رسد راننده و دارنده خودروی استیجاری از تمام این منافع مستثنی می‌شود و چیزی عایدش نمی‌شود راننده استیجاری برای حق و حقوق کارگران باید به تمام ادارات با مافوق خود چرخ بزند تا از این همه منافع پاداش و عیدی و اضافه کاری و بن کارت و بیمه تکمیلی چیزی کم نشود و تمام و کمال به همه پرسنل شرکت یا اداره برسد ولی راننده فقط حق شنیدن و مبارک گفتن به پرسنل اداره یا شرکت داره و چه بسا در جواب می‌شنود که چیزی به انها داده نشده و حقشان خورده شده است. ولی آیا می‌دانید این راننده، حتی یک آیتم از چندین آیتمی که به هر نفر از پرسنل شرکتها و ادارات داده شده، داده نمی‌شود و دلیل آن هم اظهار می‌شود شامل راننده نمی‌شود چون از راننده قانونی وجود ندارد که حمایت کند. ذره‌ای از مشکلات ۱ . عدم امنیت شغلی چون در قراردادی که نوشته شده و آماده شده قید شده که هر زمان و هر لحظه که شرکت صلاح بداند خوردو اخراج شده و کسی حق اعتراض ندارد حتی اگر شخص ۲۹ سال تمام اونجا کارکرد داشته باشد. ۲. راننده ماشین هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند چون اظهار می‌‌کنند قرارداد با ماشین بسته شده پس راننده هیچ حق و حقوقی ندارد، در واقع راننده و دارنده خودرو برده خودروی خود است. ۳.راننده خوردو از حق دریافت عیدی ، پاداش، سنوات، اضافه کاری، بیمه تکمیلی، لباس کار، محروم بوده و هر کجا اعتراضی شده و نامه به ریاست جمهوری وقت ( رئیسی) نوشته شده ولی جوابی دریافت نکردیم و دستمون کوتاه مانده است. ۴. راننده از داشتن بیمه توسط پیمانکار محروم است و بیمه ای که الان پیمانکار برای ما رد می‌کند تمام پول آن را ۳۰ درصد حق بیمه را از حقوق واریزی ما کم کرده و در صورت اعتراض همین را هم کنسل می‌کند. ۵.ماشینهای استیجاری باید تمام استانداردهای شرکت را رعایت کنند مثلا هر ماه روز مشخصی هر خودرو استیجاری باید به معاینه فنی شرکت مراجعه و توسط بازرس معاینه و اگر نقصی داشته باشد باید ظرف مدت کمی اصلاح تا دوباره بکار گمارده شود در غیر این صورت بابت تاخیر در تعمیر یا اصلاح خوردو از حقوق شخص کم می‌شود در صورتی که حق و حقوق راننده ان با هیچ استانداردی مطابق نیست. ۶. حقوق دارندگان ماشینهای استیجاری با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌شود مثلا حقوق برج مرداد ماه رو مهرماه پرداخت می‌شود. ۷.راننده حتی یک روز مرخصی در سال ندارد و تمام وقت باید مشغول کار باشد مثلا ۱۲ ساعته باید ۷ صبح تا ۷ عصر کار کند تمام طول هفته و ماه و سال. ۸.در قبال ۱۲ ساعت کارکرد روزانه حتی یک ساعت اضافه کاری در ماه و حتی سال داده نمی‌شود. درخواست ما اینکه تبدیل وضعیت شویم و قرارداد بستن با خوردو و راننده جداگانه باشد و با راننده به صورت نیروی انسانی قرارداد بسته شود. باتشکر
 


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcc.sq1a2bqpila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما