پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : 3503
جالب است ۰
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم‌ها و فشارها و دشمنی‌های غرب علیه کشورمان، گسترش تعاملات و مناسبات اقتصادی با کشورهای عضو پیمان بریکس می‌تواند خنثی کننده این فشارها و توطئه‌ها علیه کشورمان باشد.
گسترش تعاملات با بریکس تحریم‌ها را خنثی می‌کند/دیپلماسی دولت نتایج مثبتی خواهد داشت
به گزارش کارآفرينان نيوز
 با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس، گفت: این اولین سفر رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس بریکس به عنوان عضو دائم این پیمان است.
وی اظهار کرد: دیدارهای دوجانبه آقای پزشکیان با مقامات کشورهای عضو پیمان بریکس می‌تواند تاثیر بسزایی در گسترش مناسبات اقتصادی کشورمان با این کشورها داشته باشد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز کشورهای عضو پیمان بریکس جمعیت قابل توجهی از جهان و همین طور بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان را در اختیار دارند و گسترش تعاملات و مناسبات اقتصادی با کشورهای عضو این پیمان ثمرات زیادی برای ما به همراه خواهد داشت.
نوین خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم ها و فشارها و دشمنی‌های غرب علیه کشورمان، گسترش تعاملات و مناسبات اقتصادی با کشورهای عضو پیمان بریکس می‌تواند خنثی کننده این فشارها و توطئه ها و دشمنی ها علیه کشورمان باشد.
وی تصریح کرد: آقای پزشکیان از زمانی که کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور آغاز کرد، دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته که این روش می‌تواند نتایج مثبت زیادی برای کشور ما به همراه داشته باشد.

 رئیس‌جمهور سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در پنجمین سفر خارجی خود، به دعوت ولادیمیر پوتین و به منظور شرکت در شانزدهمین نشست سران بریکس، عازم شهر کازان محل برگزاری این اجلاس در روسیه شد.
شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه در حال برگزاری است و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشورهای عضو بریکس و بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه در این اجلاس حضور دارد.

او ظهر چهارشنبه در نشست اصلی سران بریکس ضمن تشریح ظرفیت‌های متقابل بریکس و ایران برای همکاری‌ها، پنج پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی ارائه داد و گفت: پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود.
رئیس‌جمهور همچنین در سخنانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس با تاکید بر این که بریکس از ظرفیت خود برای توقف جنگ در غزه و لبنان استفاده کند، گفت: تداوم این وضعیت در غزه جهان را در خطر گسترش ناامنی و جنگ قرار خواهد داد.
گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.
روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcc.xq1a2bqp1la82.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما