پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : 3498
جالب است ۰
کاپیتان پیشین تیم ملی کاراته و دبیرکل فعلی فدراسیون، گفت: نرفتن به المپیک توکیو با وجود کسب سهمیه، سخت‌ترین لحظه ۲۰سال دوران قهرمانی‌ام بود.
پورشیب: نرفتن به المپیک سخت‌ترین لحظه دوران قهرمانی‌ام بود/ پیشنهاد مربیگری خارجی دارم
به گزارش کارآفرينان نيوز ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان پیشین تیم ملی و دبیرکل فعلی فدراسیون کاراته در  خصوص مراسم تجلیلی که برای وی به پاس ۲۰ سال حضور در تیم‌های ملی این رشته گرفته شد، اظهار داشت: باید از احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد که استارت این کار را زد تشکر کنم.
وی افزود: این موضوع همان زمانی که به‌ عنوان دبیر فدراسیون منصوب شدم، مطرح شد و با پیگیری‌های صافی و موافقت رئیس فدراسیون، در خلال دیدارهای چند روز قبل لیگ انجام شد.
پورشیب بیان کرد: ۲۰ سال در رده‌های سنی مختلف عضو تیم ملی کاراته بودم و این تجلیل نشان می‌دهد که خانواده این رشته برای افرادی که جوانی خود را در کاراته گذاشته و افتخارآفرینی کرده‌اند، ارزش قائل است. امیدوارم این مراسمها برای سایر قهرمانان و افتخارآفرینان نیز برگزار شود.
پورشیب: نرفتن به المپیک سخت‌ترین لحظه دوران قهرمانی‌ام بود/ پیشنهاد مربیگری خارجی دارم
وی در پاسخ به این سئوال که در ۲۰ سال ملی‌پوش بودن کدام مدال برایش ارزشمندتر بود؟ گفت: همه مدال‌ها برایم ارزش دارند چون برای هرکدام، زحمات زیادی کشیدم. با این حال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو و طلای بازی‌های جهانی ۲۰۱۷ لهستان که با حضور برترین‌های دنیا برگزار شد، شیرین‌تر بودند.
پورشیب عنوان کرد: البته اتفاقات تلخی که در دو مسابقه نیز رخ داد هم فراموش نمی‌کنم. بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که برنز گرفتم و آنجا مسئولان برگزاری مسابقات هر کاری کردند تابه فینال نرسم. همچنین جهانی ۲۰۱۶ اتریش که برنز گرفتم و در نیمه‌نهایی فقط با یک اخطار باختم. معتقدم در آن سال می‌توانستم قهرمان جهان شوم.
کاپیتان پیشین تیم ملی کاراته در خصوص حسرتش در دوران قهرمانی، توضیح داد: نرفتن به المپیک توکیو سخت‌ترین لحظه دوران قهرمانی بود، چراکه تمامی امتیازات لازم رنکینگ المپیکی و جهانی را جمع‌آوری کرده و حتی سهمیه نیز گرفتم، اما قسمت نبود به این رویداد بزرگ اعزام شوم. البته حتی اگر به خواسته‌ام نرسم نیز شکرگزار خداوند هستم.
وی در پاسخ به این سئوال که کنار رفتن از دوران پرهیجان قهرمانی و حضور در پست مدیریتی برایش سخت نیست؟ توضیح داد: حقیقت این است که دوران قهرمانی جذابیت خاص خودش را دارد و قابل قیاس با کار اجرایی و حتی مربیگری نیست. هرکدام شرایط خاص خودش را دارد، البته من به کار اجرایی علاقه دارم و امیدوارم در پست دبیرکلی فدراسیون مفید باشم.
پورشیب: نرفتن به المپیک سخت‌ترین لحظه دوران قهرمانی‌ام بود/ پیشنهاد مربیگری خارجی دارم
پورشیب در خصوص اینکه شنیده می‌شود ۲ پیشنهاد خارجی برای مربیگری در تیم‌های ملی سایر کشورها دارد، گفت: بله ۲ پیشنهاد دارم. وقتی با سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته مشورت کردم وی از من خواست که بمانم و در فدراسیون خودمان فعالیت کنم که پذیرفتم. البته این ۲ پیشنهاد هنوز پابرجاست.
وی گفت: فعلا روی کارم در فدراسیون متمرکز هستم تا بتوانم مفید باشم. اکنون نیز در هفته، چهار جلسه تمرین دارم، چون خیلی سخت است بخواهم دیگر روی تاتامی نروم.
 
 


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcf.1dmiw6djcgiaw.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما