چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
کد مطلب : 3493
توسط معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اعلام شد؛

تشریح جزئیات برنامه های «همایش حزب الله زنده است»

جالب است ۰
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری «همایش حزب الله زنده است» اظهار داشت: قدرت مقاومت مردم مظلوم فلسطین با دست خالی و همچنین مقاومت کم نظیر حزب الله در رویارویی با استکبار جهانی خود مصداقی از نصرت الهی می باشد.
تشریح جزئیات برنامه های «همایش حزب الله زنده است»
به گزارش کارآفرينان نيوز حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری صبح امروز چهارشنبه 2 آبان ماه 1403، به تشریح جزئیات برنامه همایش «حزب الله زنده است» پرداخت.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مطالب خود شهادت سیدحسن نصرالله و فرماندهان حزب الله و همچنین سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان مستشار عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را تسلیت گفت و اظهار داشت: جنگی که هم اکنون در منطقه در حال وقوع است اگر بخواهیم از آن به عنوان جنگ جهانی سوم یاد کنیم دور از واقعیت نمی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد بیان کرد: در آستانه چهلمین روز شهادت مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی، جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله علیه، همایش «حزب الله زنده است» روز دوشنبه 7 آبان ماه با سخنرانی حجج اسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دکتر طلال عتریسی مدیر مرکز تحقیقات علوم انسانی و دینی دانشگاه معارف بیروت و همچنین با حضور خانواده شهیدان نیلفروشان، زاهدی و برخی از شهدای مقاومت لبنان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در کنار برگزاری این همایش، نمایشگاه غزه به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و برخی از محصولات دفتر تبلیغات اسلامی که مرتبط با جنگ، مقاومت و جهاد می باشد عرضه خواهد شد. رونمایی از کتاب «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن و دیدگاه رهبر معظم انقلاب» از دیگر برنامه های جنبی این همایش می باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همچنین در این همایش از «بورسیه تحصیلی شهید نصرالله» دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برای آن دست از عزیزان لبنانی که به جهت حملات رژیم غاصب صهیونیستی از درس خواندن محروم شده اند رونمایی خواهد شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: حملات رژیم غاصب صهیونیستی در سکوت مجامع بین الملل و تشویق و کمک بعض از دول عربی منطقه در حال رخ دادن است. مجامع بین المللی که برای فوت یک انسان در ایران تمام دستگاه های رسانه ای و مطبوعاتی خود را بسیج کرده و آن واقعه را ضد حقوق بشر در ایران برمی شمرند هم اکنون در جلوی چشم آنان روزانه صدها نفر به طور مظلومانه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند اما آنها سکوت اختیار کرده اند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در حوادث کنونی و ظلم در حق ملت فلسطین و لبنان شاهد مسخ برخی حکومت ها هستیم. ارزش های انسانی که سالیان متمادی جهان غرب با این ابزار علیه کشورهای اسلامی اقدام کرده، به مسلخ رفته و همچنین شاهد افزایش هار شدن این سگ دست نشانده آمریکا در منطقه هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد، رشد و نصرت الهی در بستر سختی ها را از سنت های الهی برشمرد و گفت: با توجه به آیه 214 سوره بقره «مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ» در بعضی از زمان ها گاهی سختی و دشواری ها به قدری بر مسلمان مستولی می شد که حتی پیامبر و همراهان ایشان نیز از خداوند سوال می کردند که نصرت الهی چه زمانی رخ خواهد داد؟ خداوند در ادامه آیه مذکور می فرماید «أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ»؛همانا یاری خدا نزدیک است. قدرت مقاومت مردم مظلوم فلسطین با دست خالی و همچنین مقاومت کم نظیر حزب الله در رویارویی با استکبار جهانی خود مصداقی از نصرت الهی می باشد.
وی کمک های بی دریغ ملت ایران در روزهای گذشته به مظلومین فلسطین و لبنان را شایان تقدیر دانست و اظهار داشت: این مساعدت و همدلی ملت شریف ایران در روزهای اخیر نسبت به ملت مظلوم فلسطین و لبنان ستودنی است، این اقدامات از برکات انفاس قدسیه امام راحل، شهدای گرانقدر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا شورمندی و انگیزش بخشی را به جامعه تزریق می‌کنند و بعد از شهادت سید حسن نصرالله صفحات جدیدی از خلاقیت در دفاع از مقاومت لبنان را شاهد بودیم و این شهید نقش مهمی در ابطال نقشه های شوم استکبار در منطقه داشته‌است. یاد و نام شهدا موجب روح بخشی به انسان ها بوده و خداوند متعال در آیه 170 سوره آل عمران «وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» اشاره دارد که شهدا از عالم آخرت توجه به افرادی که هنوز به آنها ملحق نشده اند را دارند.

انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdca.onek49nye5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما