دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : 95
جالب است ۰
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سیاست خارجی مبتنی بر تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.
تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان نقطه قوت دولت سیزدهم است
به گزارش کارآفرينان نيوز غلامعلی علائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به هفته دولت، اظهار داشت: نام‌گذاری هفته دولت از یکم تا هشتم شهریورماه، بهانه‌ای است تا دولتمردان ضمن ارائه عملکرد یک‌ساله دولت و دفاع منصفانه و فنی از آن و پرداختن به نقاط ضعف و قوت خود، مردم را به قضاوت درست در مورد عملکرد دولت دعوت نمایند.
وی ادامه داد: در مقابل؛ وظیفه صاحب‌نظران، کارشناسان و متخصصین این است که ضمن بیان  عملکرد مثبت  دولت، به بررسی  نقاط ضعف نیز  بپردازند؛ البته  نقد منصفانه‌ای که سازنده باشد.
علائی به نقاط قوت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از نقاط قوت دولت آیت‌الله رئیسی این است به‌جای نشستن در  اتاق‌های شیشه‌ای دربسته، بین مردم رفته و با سفرهای استانی مستقیماً در جریان مشکل مردم قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این اقدام در شناخت مشکلات و کاستی‌های کشور و مردم نقش تعیین‌کننده دارد البته پیشنهاد می‌شود آقای رئیس‌جمهور بجای دیدارهای مجدد، وقت خود را مصروف حل مشکلات و نابسامانی‌های شناسایی شده دیدارهای قبلی بنماید که قطعاً مشکل‌گشاتر خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از  دیگر نقاط قوت دولت آقای رئیسی  می‌توان از سیاست خارجی مبتنی بر تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان و تلاش برای عضویت در سازمان شانگهای و دیگر سازمان‌های اقتصادی مانند بریکس و بهبود روابط ایران با برخی کشورهای مهم و مبارزه با فساد و بهبود فضای کسب‌وکار و شفاف‌سازی در اخذ مجوزها و نیز حذف ارز ۴۲۰۰ نام برد.
 وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد؛ بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف دولت آقای رئیس عدم ثبات اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و در نتیجه بروز تورم بالا فشار بیش از حد به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است درحالی‌که دولت باید برای اجرای شعار سال یعنی مهار تورم اهتمام جدی‌تری می‌داشت.
علائی تأکید کرد: با درنظرگرفتن تلاش‌های زیاد دولت به نظر می‌رسد عملکرد دولت آقای رئیسی در تراز یک دولت جهادی و تحول‌خواه نیست چرا که علی‌رغم وجود افراد توانمند و دارای تجربه و سابقه مدیریتی در کشور ایشان نتوانسته‌اند یک تیم مدیریتی قوی را برای ادارة کشور انتخاب نماید که برکناری برخی وزرا، استیضاح آنها و یا تغییر سلسله‌وار استانداران و مدیران از نمونه‌های بارز این ضعف‌ها است فلذا می‌توان گفت رئیس‌جمهور در محقق کردن شعار شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای انقلابی، دلسوز و توانمند برای شکوفایی انقلاب و کشور موفق عمل‌نکرده است.
انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcjz.ehuuqeiffs.html
نام شما
آدرس ايميل شما