جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : 1816
جالب است ۰
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که قالیباف نماینده عقلانیت انقلابی است، گفت: وی ایده‌آل‌ترین فرد برای قوه مجریه است.
قالیباف نماینده عقلانیت انقلابی است / وی ایده‌آل‌ترین فرد برای قوه مجریه است
به گزارش کارآفرينان نيوز شاهین صادقی نسب با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه اظهار داشت: انتظار می‌رود که مردم در هشتم تیرماه بهترین انتخاب را خواهند داشت و همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب هم اشاره داشتند، فردی که اصلح است به دل این مردم می‌افتد و ملت شهیدپرور ایران حماسه بدرقه شهدای خدمت را با انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلح تکمیل می‌کنند.
وی به ترکیب 6 نفره نامزدهای ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در بین نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و به طور کلی در سپهر سیاسی کشور می‌شود به راحتی نامزد اصلح را با معیارهایی که انقلاب اسلامی دارد و در تراز خدمت گذاری به نظام است را شناخت.
صادقی نسب با بیان این که آقای قالیباف بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری است، تصریح کرد:  آقای قالیباف باتوجه‌به سابقه درخشانی که دارند بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری است،  وی یک کارنامه و رزومه مشخصی دارد به‌طوری‌که  هر جایی که خدمت کرده برای این نظام منشأ اثر بوده است.

آقای قالیباف انسانی عمل‌گرا و بسیار اثرگذار است

وی ابراز داشت: آقای قالیباف انسانی عمل‌گرا و بسیار اثرگذار است، زمانی که در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود اگر به صحبت‌های آقای حاجی‌زاده فرمانده کنونی هوا فضای سپاه  مراجعه کنیم ایشان به‌صراحت اعلام می‌کنند که اگر قالیباف نبود اصلاً چیزی به اسم صنعت موشکی را امروز نداشتیم.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: این یک مسئله بسیار مهم است که یک فردی از آقای قالیباف تعریف می‌کند که  خودش یک فرد زبده و فرمانده تمام‌عیار است.
وی ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین بنیه دفاعی ما صنعت موشکی ما است و این صنعت موشکی مرهون رشادت‌های امثال تهرانی مقدم‌ها، فخری‌زاده‌ها و  قالیباف‌ها است.
صادقی نسب به دوره حضور قالیباف در فرماندهی انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی که وارد نیروی انتظامی می‌شود یک سازماندهی منظمی را برقرار می‌کند به‌طوری‌که در اولین گام پلیس 110 را راه اندازی کرد.
وی بیان داشت: قبل از حضور آقای قالیباف شماره متمرکزی وجود نداشت که با پلیس تماس گرفته شود و هر فردی باید با کلانتری محل خودش تماس می‌گرفت که خود این موضوع مشکلات زیادی را برای شهروندان در سراسر کشور ایجاد کرده بود.
این استاد دانشگاه با بیان که سازماندهی و انضباط دو عنصر موفقیت آقای قالیباف در نیروی انتظامی بود، تصریح کرد: فراهم‌کردن امکانات انتظامی و خرید بهترین خودروها برای نیروهای پلیس که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین خدمات را داشته باشند در دوره حضور وی انجام شد.
وی افزود: دوره حضور وی در نیروی انتظامی یکی از درخشان‌ترین دوره‌های این نهاد خدمتگزار بود و ریل‌گذاری صورت‌گرفته از سوی وی زمینه تحول آن را فراهم ساخت.

شهر تهران پیش‌وپس از قالیباف دو شهر کاملاً متفاوت است

صادقی نسب دوره حضور وی در شهرداری را موردتوجه قرار داد و گفت:  شهرداری تهران به معنای واقعی کلمه گل سرسبد فعالیت‌های آقای قالیباف است، شهر تهران پیش‌وپس از قالیباف دو شهر کاملاً متفاوت است به‌طوری‌که حجم فعالیت‌های عمرانی و کار با کیفیتی که در تهران انجام شده به‌عنوان یک ابرشهر در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه داد: در زمان آقای قالیباف اتوبان‌ها، پل‌ها، راه‌ها و تونل‌های زیادی ایجاد شد و به جرات می‌توان گفت اگر قالیباف دوازده سال شهرداری تهران را برعهده نداشت امروز تهران شهری بود که شما با هیچ خودرویی از شدت ترافیک نمی تونستید در آن تردد کنید.
این استاد دانشگاه بیان داشت: بسیاری از این شاهراه‌ها و اتوبان‌ها همه کارهایی است که قالیباف با همت و پیگیری انجام داده، علی‌رغم مخالفت‌هایی که دولت‌های وقت با او داشتند وی مجدانه و مصرانه برای سازمان خودش امکانات فراهم و به‌صورت جهادی کار می‌کرد.
وی افزود: این کارکردن جهادی مشخصه‌ی مهمی است که ایشان دارند به‌طوری‌که معطل نهاد یا سازمان یا ارگانی نمی‌مانند و  کاری را که بایستی برای سازمان خودش انجام بدهد را با پشتکار، پیگیری و تلاش انجام می‌دهد و هیچ‌گونه گلایه و شکایتی نمی‌کند که فلان نهاد یا فلان قوه با من همکاری نکرد.
آقای قالیباف ایده‌آل‌ترین فرد برای قوه مجریه است
صادقی نسب به دوره حضور وی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی هم که ایشان به مجلس شورای اسلامی تشریف آوردند سعی کردند که قوانین بسیار خوبی را تهیه و از طریق بدنه مجلس نظارت خوبی روی دولت داشته باشند و کارنامه ایشان در مجلس شورای اسلامی هم کاملاً مشخص است.
وی ادامه داد: لذا به نظر می‌رسد که آقای قالیباف بسته کاملی را که یک مدیر اجرایی عالی باید داشته باشد دارد و ایده‌آل‌ترین فرد برای قوه مجریه است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در این مسیر برای اینکه ایشان بتواند ان شا الله موفق شود و رأی و نظر مردم را جلب بکند به نظر می‌رسد که خوب است ما برادرانه آنچه که به‌زعم و نظر خودمان می‌رسد را هم با ایشان در میان بگذاریم.
وی اجماع‌سازی را یکی از مهم‌ترین موضوعات برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به نظرم آقای قالیباف در مناظره‌های انتخابی باید در نظر بگیرید بحث اجماع‌سازی است،  همه مردم صرف‌نظر از عقاید و دیدگاه‌های خودشان، مرام و مشی سیاسی، نوع پوشش و رفتارشان آحاد شهروندان ایرانی بایستی بتوانند قالیباف را کاندیدای خودشان ببینند به‌عبارت‌دیگر با هیچ بهانه‌ای آقای قالیباف نبایستی که بخشی از شهروندان را آزرده کند.
 صادقی نسب ادامه داد:  یک رئیس‌جمهور رئیس‌جمهوری است که متعلق به همه مردم و نماینده عالی همه مردم است؛ لذا این را باید ایشان در این کمپین و تحرکات انتخاباتی خودشان هم‌نشان بدهند.

آقای قالیباف فردی است که رزومه دارد

وی افزود: آقای قالیباف فردی است که رزومه دارد و عملکردش مشخص است و این ها مواردی است که باید برای مردم بازگو شود به‌طوری‌که همه مردم آگاه باشند که سابقه کاری ایشان را هیچ‌کدام از نامزدها ندارند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: یک چنین انسانی اساس نیازی به شعار ندارد،  دوران شعاردادن در انتخابات ها گذشته،  مردم هوشیار و بیدارند به‌طوری‌که به کارنامه و رزومه آدم‌ها نگاه می‌کنند و پذیرای شعارهای عامه‌پسند نیستند.
وی افزود: مردم خدمت می‌خواهند و ایشان به‌جای شعار بایستی که هدف و چشم‌انداز داشته باشد مسلماً هدف مهمی که می‌تواند کاندیدای جبهه انقلاب داشته باشد مسئله رشد و تولید ثروت همگام با توزیع عادلانه آن است، ببینید در ساختار فعلی اقتصاد سهم مردم از رشد اقتصادی که تجربه شده غالباً گرانی و تورم بوده است که آن هم به دلیل ناعادلانه بودن بازی اقتصاد است،  بیش از هشتاد و پنج درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه‌دولتی است و در این وضعیت زمانی که رشدی هم اتفاق می‌افتد برای مردم محسوس نخواهد بود و تأثیری در زندگی مردم ندارد؛ چون سهمی از این رشد و عایدی به سفره های مردم نمی‌رسد.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: راهی هم برای تحقق این هدف وجود ندارد الا اینکه مردمی‌سازی به معنای واقعی صورت بگیرد به‌طوری‌که تعاونی‌های مردمی گسترش پیدا کند و  تشکل‌های بزرگ مردمی شکل بگیرد.
 وی شایسته‌سالاری را موردتوجه قرار داد و گفت: آقای قالیباف باید بیش از گذشته به این مهم توجه کند، باید کسانی در دولت باشند که این ها توانایی انجام این مأموریت‌ها را داشته باشند، ما دیگر زمان برای ازدست‌دادن نداریم امکانات کشور را در بسیاری از مواقع با ناکارآمدی‌ها به هدر دادیم کار در کشور انجام شده اما اثربخش نبوده است نه اینکه کم بوده اثربخش نبوده چرا چون کسانی که مجری این کارها بودند آدم‌های شایسته‌ای برای انجام این کار نبودند پس آقای قالیباف بایستی که برای اینکه بتواند به این هدف توسعه، رشد و ایجاد ثروت همگام با توزیع عادلانه برسد بداند که چاره‌ای جز شایسته‌سالاری و مردمی‌سازی ندارد.

آقای قالیباف را نماینده عقلانیت انقلابی می‌دانم

کارشناس مسائل سیاسی مقابله با تندروی و افراط‌گرایی را مهم برشمرد و گفت:  آقای قالیباف همواره چه زمانی که در مجلس بود و چه در زمانی که در جای دیگری در نظام خدمت می‌کرد آدمی بود که مخالف افراط‌گرایی و تندروی‌های غیرعاقلانه بود، ایشان همواره سعی کرده که یک اصل مهم که به‌عنوان عقلانیت انقلابی است را رعایت کند و  من در واقع آقای قالیباف را نماینده عقلانیت انقلابی می‌دانم و این عقلانیت انقلابی بایستی که در این مسیر انتخابات برای مردم مکرر بازگو شود.

آقای قالیباف انسانی خردمند، شجاع، باسواد، منضبط و اهل محاسبه است

وی افزود: آقای قالیباف اساساً یک اصول‌گرای انقلابی است اصول‌گرا به معنای معتقد به اصول و ارزش‌های انقلاب بودن، یک اصول‌گرای انقلابی و به‌طورکلی یک انسان انقلابی بر اساس بیانات رهبری انقلاب، انسان خردمند، شجاع، باسواد، منضبط و اهل محاسبه این اساسی‌ترین صفاتی است که یک انسان انقلابی دارد ما در خصوص تقوای افراد صحبتی نداریم؛ چون تقوا و دین‌داری را شورای نگهبان روش صحه گذاشته ما راجع به این موضوع بحثی نداریم و کشور هم مسابقه باتقوایی نیست در اداره عمومی افراد قرار است کارآمد باشند.
صادقی نسب خاطر نشان کرد: ما این صفت‌های خردمند، شجاع، باسواد، منضبط و اهل محاسبه را در آقای قالیباف می‌بینیم.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع اسلام سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: ببینید ما یک انقلابی در این کشور انجام دادیم که قرار بر این شد کشور را بر اساس آموزه‌های اسلامی اداره بکنیم چرا که باور داریم بهترین آموزه‌ها برای اداره امور مردم، آموزه‌های دین مبین اسلام است.
این استاد دانشگاه افزود: در تاریخ ۴۵ساله  جمهوری اسلامی ما نتوانستیم آن طوری که شایسته و بایسته است از آموزه‌های دینی استفاده بکنیم دلیل مهم آن هم عدم شایسته‌سالاری بوده است.
وی ادامه داد: ما بایستی که به دنیا نشان بدهیم که می‌شود بر اساس اسلام سیاسی و آموزه‌های اسلامی سعادت دنیا و آخرت مردم را تأمین کرد.
صادقی نسب ابراز داشت: اسلام سیاسی واقعی اصل حرفش، برقراری عدالت ظلم‌ستیزی و خدمت به مردم در راه و برای رضای خدا است، بایستی نشان بدهیم ایده سیاست ما عین دیانت و دیانت ما سیاست ما است مؤثر و گره‌گشاست.
وی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله مردم با انتخاب شایسته خودشان در هشتم تیر یک دولت بسیار کارآمدی را انتخاب کنند و این قول را بتوانیم به مردم بدهیم که دولت آقای قالیباف دولتی بسیار عمل‌گرا، موفق، اثربخش خواهد بود و مسلماً آثار آنی شکل‌گیری این دولت را مردم در زندگی خودشان خواهند دید.



انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdch.znzt23n6-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما