سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : 3463
جالب است ۰
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با نگاه ویژه دولت باید گام های اساسی برداریم، گفت: نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین نظام آموزشی با اصلاحات شورای راهبری این سند تصویب شد.
نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین نظام آموزشی تصویب شد
به گزارش کارآفرينان نيوز از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر ارتقای جایگاه این شورا اظهار داشت: از سیاست ها و اولویت های آموزش و پرورش در دوره کنونی، ارتقای جایگاه این شوراست که رئیس‌جمهور نیز بر این امر تاکید دارد.
وی ادامه داد: پس از برگزاری نشست شورای عالی با حضور رئیس جمهور؛ اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن‌، تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی، سنگی، کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و مدارس با سرانه زیر ۳ متر جمع آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شود.در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی آماده و تدوین شد که اکنون در دولت در حال بررسی است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار است با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمانبندی شده دستاوردهای مهمی در بهبود کاستی های فضای آموزشی بدست آید.
کاظمی با تأکید بر اینکه ظرفیت های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است، بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به وزارت آموزش و پرورش باید گام های اساسی برداریم و امید است در این مسیر، مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم این وزارتخانه را از بودجه عمومی افزایش دهد.
به گفته وی، باید از ظرفیت های قوه مقننه نیز در بهبود و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهره گرفت. زیرا این قوه در ایجاد زیر ساخت های پایدار در قوانین برنامه و سالانه نقش مهمی دارد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از مصوبه این شورا خبر داد و گفت: نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول تصویب شد.
کاظمی با اشاره به اینکه در خصوص رویکردهای آموزش و پرورش مسیری غیر از شورای عالی دنبال نخواهیم کرد، پیشنهاد داد تا با رایزنی، ادامه کار در این زمینه به شورای عالی آموزش و پرورش تفویض شود و یا در اولویت اول بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdch.-nxt23nkxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما