شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
کد مطلب : 3237
جالب است ۰
رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به شیوه‌های منسوخ و کمبود سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا نسبت به از دست رفتن اقتصاد این اتحادیه در رقابت با آمریکا و چین هشدار داد.
مرگ اتحادیه اروپا در رقابت با آمریکا و چین
به گزارش کارآفرينان نيوز اقتصاد اتحادیه اروپا «ممکن است بمیرد»؛ این گفته رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون است که در «گفت‌وگوی جهانی برلین» به کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داد.ماکرون گفت، اقتصاد اتحادیه اروپا در مقایسه با آمریکا و چین باید رقابتی‌تر شود یا اینکه ممکن است از بین برود.آمریکا و چین، هر دو هم در تولید اقتصادی و هم در سرمایه‌گذاری از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا پیشی گرفته‌اند و این اتحادیه در حال عقب افتادن از آنهاست.این مقام اروپایی توضیح داد، اتحادیه اروپا در وضعیت بسیار پرخطری قرار دارد و اگر نتواند بازار واحد خود را تقویت کند و این جدا شدن را حل نکند،ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد، الگوی اقتصادی اتحادیه اروپا منسوخ شده است؛ ما بیش از حد درگیر مقررات هستیم و کمبود سرمایه‌گذاری داریم. اگر ما به این شیوه قدیمی ادامه دهیم، طی ۲ تا ۳ سال آینده از بازار بیرون رانده می‌شویم.
ماکرون ادامه داد، اگر اتحادیه اروپا نتواند مقررات خود را اصلاح کند این اتحادیه مجبور خواهد شد تا یک برنامه نجات را طی ۵ تا ۱۰ سال آینده اجرا کند.این اظهارات ماکرون مشابه نتایج گزارش ماه گذشته ماریو دراگی بود که در آن نسبت به کاهش رقابت‌پذیر اروپا هشدار داده بود.دراگی که رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و نخست‌وزیر سابق ایتالیا بوده است سیاست‌های کنونی اتحادیه اروپا را یک چالش وجودی می‌داند.وی در کنار محیط پیچیده نظارتی اروپا، از دست دادن انرژی ارزان روسیه را نیز عامل دیگر از دست رفتن رقابت‌پذیری اتحادیه اروپا بیان کرده است.
این سیاست‌مدار اروپایی می‌گوید، اتحادیه اروپا برای اینکه بتواند با آمریکا و چین همگام پیش برود، نیازمند سالانه ۸۰۰ میلیارد یورو (۸۹۰ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری است که این رقم حدود ۴.۵ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این اتحادیه را تشکیل می‌دهد.

انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcg.w9wrak9xupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما