شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : 3228
جالب است ۰
وزیر امور خارجه پس از سفر به بیروت و دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان در مقصد دوم سفر وارد دمشق شد.
عراقچی پس از بیروت وارد دمشق شد
به گزارش کارآفرينان نيوز سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در دومین مقصد سفر رسمی‌اش به منطقه و در رأس هیأت سیاسی و پارلمانی بعد از سفر به بیروت و رایزنی با مقامات لبنان صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه وارد دمشق پایتخت جمهوری عربی سوریه شد. اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه و هیأت همراه برای انجام دیدار رسمی از سوریه وارد دمشق شد. وی قرار است با مقام‌های عالی‌رتبه سوریه دیدار و با آنها در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روز جمعه ۱۳ مهرماه در سفر لبنان به منظور ابراز همدردی و همبستگی با ملت، دولت و مقاومت لبنان، با نجیب میقاتی نخست‌وزبر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی مهم‌ترین هدف این سفر را اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی لبنان، مردم لبنان و شیعیان لبنان و حزب‌الله لبنان بوده و هست و لازم بود این را در محل با دوستان حضورا اعلام کنیم. مطمئن باشند ایران محکم پای دوستان در لبنان هست و ان‌شاءالله خواهد بود.وزیر امور خارجه عصر جمعه هم در دیدار با جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و پارلمانی لبنان گفت: اگرچه همه ما داغدار ضایعه بزرگ از دست دادن سید مقاومت و مجاهدان شجاعمان هستیم، اما نسبت به حقانیت راهمان و پیروزی نهایی بیش از هر زمانی ایمان داریم.وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت که عملیات وعده صادق ۲ دفاع مشروع بود و اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ایران از آن سخت‌تر خواهد بود و حتماً پاسخ می‌دهیم و پاسخ ما متناسب و کاملاً حساب شده خواهد بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی را در این سفر، محمدرضا رئوف شیبانی نماینده ویژه وزیر امور خارجه در منطقه غرب آسیا، اسماعیل بقایی سخنگو و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا همراهی می‌کنند. سیدمحسن نبویان و عباس گلرو نمایندگان مجلس نیز در این سفر حضور دارند.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcg.x9wrak9x7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما