شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : 2727
جالب است ۰
در هفته دوم لیگ برتر هم شاهد اتفاقات زشت و زیبای زیادی بودیم از جمله رکورد منفی پرسپولیس، شهر خوش یمن برای استقلال و بازدید غیرحرفه ای و سرزده سرمربی سپاهان اصفهان!
زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر| از شهر خوش یمن استقلال تا رکورد منفی پرسپولیس و بازدید غیرحرفه ای مورایس
به گزارش کارآفرينان نيوز هفته دوم لیگ برتر نیز در روزهای تعطیل و آخر هفته برگزار شد تا هواداران فوتبال بتوانند به خوبی از مسابقات تیم های مورد علاقه شان را تماشا کنند اما همچنان ضعف سخت افزاری و تکمیل نشدن ورزشگاه ها لیگ برتر ما را آزار می دهد و باعث شده بسیاری از تیم ها خارج از خانه میزبان باشند.نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای هفته دوم می اندازیم؛نتایج هفته دوم لیگ برتر:گل گهرسیرجان 2- استقلال خوزستان صفرآلومینیوم اراک یک – نساجی مازندران یکتراکتور تبریز یک – پرسپولیس یکفولاد خوزستان صفر- مس رفسنجان صفرذوب آهن اصفهان صفر- هوادار تهران صفرچادرملو اردکان یک – شمس آذر قزوین یکخیبر خرم آباد یک – سپاهان اصفهان 2استقلال 2- ملوان انزلی 2جدول لیگ برتر:
تجلیل روز پزشک و گرامیداشت اربعینهفته دوم لیگ برتر روز پزشک با تجلیل از پزشکان تیم های لیگ برتری آغاز شد تا جامعه فوتبال قدردان زحمات کادرپزشکی فوتبال باشد. همچنین پیشاپیش فرا رسیدن اربعین حسینی هم گرامی داشته شد.سیرجان تنها میزبان برنده!در هفته دوم لیگ برتر به جز گل گرسیرجان که در خانه پیروز شد سایر میزبان ها دست شان به سه امتیاز نرسید تا گل گهر موفق ترین میزبان لقب بگیرد. آن هم در هفته ای که دو مسابقه گلی نداشت و در کل 15 توپ از خط دروازه ها عبور کرد و هفته ای کم گل را شاهد بودیم.
تعویض های طلایی و تنها تیم 6 امتیازیمازیار زارع با تعویض رضا جعفری طلایی ترین تعویض هفته را انجام داد و رضا جعفری دو دقیقه بعد از ورودش به میدان توانست دروازه استقلال را بازکند.مورایس سرمربی سپاهان نیز با به میدان فرستادن جواد آقایی پور زمینه ساز پیروزی خارج از خانه تیمش شد. آقایی پور نیز گل زردپوشان اصفهانی را در وقت های تلف شده زد تا سپاهان تنها تیم 6 امتیازی لیگ شود.آشنایی با جغرافیایی جدید لیگ!به دلیل آماده نبودن ورزشگاه ها جغرافیایی لیگ تغییر کرد! استقلال در قزوین میزبان شد، ذوب اهن برای همکاری با تیم ملی به مشهد رفت! چادرملو اردکان در تهران از شمس اذر قزوین میزبانی کرد. این روند در هفته سوم لیگ برتر نیز احتمالا برخی تیم ها مجبور در میزبانی خارج از خانه خود می شوند!
90 هزار تماشاگر؛ افتخاری دردسرساز!حضور بیش از 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز قطعا باعث خوشحالی است زیرا بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس آرزوی داشتن یک دهم این تماشاگران را در برخی مسابقات خود دارند اما با وجود داشتن ورزشگاه های مناسب، زمین چمن و سخت افزار های مطلوب گاهی هزار نفر هم به ورزشگاه هایشان نمی روند! در ایران اما فوتبال علاقمندان میلیونی دارد. در دیدار تراکتور و پرسپولیس 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت که بارها مسئولان تراکتور آن را افتخاری برای خود اعلام کردند که قطعا همین طور است اما حضور جمعیت بیش از حد مجاز در ورزشگاه ها در مسابقات بین المللی باعث دردسرهای بسیار می شود که کمترین ان جریمه های چندین هزار دلاری است!از سویی دیگر اگر خدایی نکرده برای تماشاگرانی که حتی روی لبه دیواره نشسته بودند یا همان تماشاگران حاضر در ورزشگاه حادثه ای رخ می داد جامعه فوتبال عزادار می شد! بنابراین بهتر است که واقعا مسابقات را با تماشاگران مشخص شده برگزار کنیم یادمان هست ناظر مسابقه اعلام کرد در این دیدار حداکثر باید 49 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شوند!البته یادمان هست تلاش بر این بود که در این فصل هر تماشاگر روی صندلی مخصوص خود بنشیند!! از سویی دیگر حضور 40 هزار تماشاگر بازی باعث تاخیر در شروع مسابقه هم شد!
رکورد منفی پرسپولیسپرسپولیس در دیدار با تراکتور تبریز تقریبا کمتر از 30 تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز داشت! این منفی ترین رکورد پرسپولیس در این فصل است! شاید کم تماشاگرترین بازی پرسپولیس در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر همین مسابقه باشد!شکایت پرسپولیس از بیرانوند!بعد از مس رفسنجان باشگاه پرسپولیس هم از حضور بیرانوند در ترکیب تیم تراکتور تبریز به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت برده است! این در حالی است که نورشرق رئیس کمیته وضعیت بازیکنان اعلام کرده اگر رایی علیه بیرانوند هم صادر شود این محرومیت احتمالی شامل دیدارهای قبلی نخواهد بود! با این حال سرخپوشان بازهم از بیرانوند شکایت کردند.فرار هفته؛ نساجینساجی مازندران با گل دقیقه 4+90 توانست از دومین شکست فصل خود فرار کند. این گل را محمد عباس زاده زد تا فرار هفته از باخت به قرمزپوشان شهر خسته برسد.
وعده هفتهقنبری بازیکن تیم تراکتور تبریز بعد از توقف مقابل پرسپولیس گفت: امسال تراکتور تبریز 100 درصد قهرمان می شود. این وعده شیرینی است که هواداران تراکتوری امیدوارند بعد از سال ها در لیگ برتر قهرمان شوند.بدشانس های هفتهیحیی گل محمدی را باید بدشانس ترین مربی هفته نامید چون فولاد در اولین حضور گل محمدی روی نیمکت در خانه متوقف شد و گل محمدی هم از هواداران فولادی خواست که در هفته های بعدی حمایت بیشتر و دلگرم کننده تری از تیم فولاد داشته باشند. سروش رفیعی هم یکی از بد شانس های هفته بود بازیکن شماره هفت سرخپوشان به دلیل یک خطا از میدان اخراج شد اما پرسپولی بدون او و با یک بازیکن کمتر بهتر هم بازی کرد و به گل مساوی هم رسید تا همه از افت فنی سروش رفیعی انتقاد کنند.
قزوین شهر خوش یمن برای استقلالاگرچه استقلالی ها با اکراه در قزوین میزبان ملوان انزلی شدند و حتی مدیرعامل باشگاه در این خصوص نشست خبری برگزار و گلایه هایی را مطرح کرد اما استقلالی ها باید ممنون سازمان لیگ باشند که قزوین را برای میزبانی انتخاب کرد زیرا اگر استقلال می خواست بدون تماشاگر در ورزشگاه نا آماده شهدای شهر قدس به میدان برود امکان استفاده از کمک داور ویدئویی نبود و ممکن بود 2 پنالتی VAR دار! برای استقلال گرفته نشود و آبی پوشان در بازی خانگی بدون امتیازبمانند.قزوین تا اینجای کار برای استقلال شهر خوش یمنی بوده با یک پنالتی سه امتیاز را از شمس آذر گرفتند و با دو پنالتی دیگر مقابل ملوان ، بازنده نشدند.درگیری و متلک هفتهدرگیری مازیار زارع سرمربی ملوان با رامین رضائیان بازیکن استقلال از صحنه های زشت هفته بود و هواداران ملوان هم حسابی شعاری منشوری علیه این بازیکن آماده استقلال سر دادند.زارع هم در نشست خبری متلکی فنی به استقلال گفت و اظهار داشت: اگر بازی سه نیمه هم ادامه داشت استقلال نمی توانست در جریان بازی به ما گل بزند!خشونت هفتهحجت صدقی دروازه بان تیم چادرملو اردکان با ضربه استوک بازیکن شمس آذر قزوین از ناحیه چشم و صورت دچار خونریزی شدید شد و حتی صورتش بخیه خورد اما در کمال تعجب بازیکن شمس آذر به خاطر این ضربه کارت قرمزی دریافت نکرد!
بازدید سرزده هفتهمورایس سرمربی سپاهان در کمال تعجب و در یک رفتار غیرحرفه ای بین دو نیمه به نشانه اعتراض به تصمیمات داوران به اتاق داوران رفت. این بازدید سرزده واقعا دور از شان مربی اروپایی است که خود را یک حرفه ای تمام عیار می داند!اعتراضات هفتهباشگاه ها چه آنهایی که از کمک داور ویدئویی استفاده کردند چه آنهایی که مسابقات شان بدون VAR برگزار شد تقریبا بازهم به داوری معترض شدند! در این هفته سه مسابقه در تبریز، قزوین و اراک با کمک داور ویدئویی برگزار شد اما پرسپولیسی ها به اشتباهات داوری معترض شدند، چادرملو مدعی بود که گل شمس آذر افسایده بوده است! سپاهان هم ادعا داشت که یک گل صحیح تیمش افساید گرفته شده و سایر مربیان هم می گفتند کاش تمامی مسابقات با کمک داور ویدئویی برگزار شود که مسئولان فدراسیون اعلام کرده اند به زودی دستگاه های جدید وارد می شود و هر 8 مسابقه لیگ برتر با استفاده از این تکنولوژی برگزار می شود.

انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcj.8e8fuqeaasfzu.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما