شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : 2307
جالب است ۰
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ایران‌هراسی را دشمن بیگانه ایجاد می‌کند رقیبان گردشگری ما در منطقه سود می‌برند، برای مقابله علاوه بر ایده و خلاقیت در پیشگیری، باید از ابزار و ظرفیت‌های دیپلماسی گردشگری و دیپلماسی عمومی استفاده کنیم.
ایران‌هراسی به نفع رقبای منطقه‌ای است/ جذب گردشگر با تبلیغات بیلبوردی ممکن نیست
به گزارش کارآفرينان نيوز حرمت الله رفیعی  درباره سیاست ایران‌هراسی و تاثیر بر صنعت گردشگری گفت: ایران‌هراسی از جمله سیاست‌هایی است که برای مقابله با آن تاکنون اقدام اثربخشی نشده است، یکی از راه‌های مقابله توسعه گردشگری و تسهیل حضور گردشگران خارجی در ایران است که بیایند و ببینند و بروند بگویند ایران سرزمین امن و زیبا و آزاد است.
ایران‌هراسی یک مشکل است، اما در ایران هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست، باید همت به خرج داد، فکر کرد، اراده و ایده داشترئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: خود ایران‌هراسی هم از یک طرف مانع توسعه گردشگری است، البته برای عبور از آن هنوز طرح و مسیر درستی اجرا نشده است، ایران‌هراسی یک مشکل و مساله است، اما در ایران هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست، باید همت به خرج داد، فکر کرد، اراده و ایده داشت.
وی بیان کرد: اگر اراده وجود دارد که ایران‌هراسی را مهار کنیم، باید اجازه دهند گردشگری خارجی به راحتی بیاید، اجازه دهند گردشگر خروجی هم به راحتی برود، افزایش گردشگر در کشور، منجر به توسعه رفت‌وآمد و گسترش تجارت و انعکاس تبلیغات موثر، واضح و واقعی از کشور و ملت ایران در افکار عمومی جهان منعکس می‌شود.
رفیعی به اهمیت و نقش تبلیغات در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: هزینه تبلیغات برای معرفی و توسعه گردشگری ایران با این وسعت و تنوع جاذبه و رقیبان متعدد پرهزینه است، بخش خصوصی از پسِ هزینه‌های آن بر نمی‌آید، دولت باید سرمایه‌گذاری کند، سفیران ما باید به صورت خاص در کشور میزبان تبلیغ کند، رایزن‌های فرهنگی باید اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: برای تبلیغ و بازاریابی گردشگری باید رودشوهای (Road Show) مختلف برای انواع گردشگری اجرا کنیم؛در نمایشگاه‌های مختلف جهانی باید شرکت کنیم، بازارهای سنتی و جدید به ویژه فعالان و گردشگران کشورهای همسایه هدف تبلیغات گردشگری قرار دهیم.
ایران‌هراسی به نفع رقبای منطقه‌ای است/ جذب گردشگر با تبلیغات بیلبوردی ممکن نیست
ایران‌هراسی را دشمن ایجاد می‌کند رقیبان سود می‌برند
رفیعی گفت: ایران‌هراسی را چه کسی انجام می‌دهد؟ دشمن بیگانه؛ چه کسی سود می‌برد؟ رقیبان ما در گردشگری در منطقه؛ به ناحق انجام می‌دهند، اما ما به حق هم نمی‌توانیم مقابله کنیم، زیرا از ابزار و ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنیم؛ سرعت عمل و خلاقیت در پیشگیری نداریم؛ به طور کلی «دیپلماسی عمومی»، «دیپلماسی فرهنگی» و «دیپلماسی گردشگری» ما ضعیف است، شاید تفکر وجود داشته باشد، اما اراده و ابزار هم لازم دارد.
بخش خصوصی گردشگری باید میدان‌دار و دولت فقط حامی و تسهیلگر شود؛ غیر از این، مسیر بن‌بست استوی گفت: دیپلماسی گردشگری باید بتواند از دیپلماسی عمومی سبقت بگیرد، طلایه‌دار و پیشگام باشد، پیش‌بینی و پیشگیری کند، اینها وظایف و ماموریت دولت است، بارها هم در جلسات مطرح کردیم، سر زنجیره که اقدام نکند شاید هزینه هم برای آن نداشته باشد، اما ما در ادامه زنجیره گردشگری تاوان و ضرر می‌دهیم.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: این بارقه امید و اتحاد و همبستگی که بعد از انتخابات در کشور ایجاد شده می‌تواند عامل موثری باشد که همه دست در دست هم بگذاریم، از بحران‌هایی که صنعت گردشگری را گرفتار کرده، عبور کنیم.
ایران‌هراسی به نفع رقبای منطقه‌ای است/ جذب گردشگر با تبلیغات بیلبوردی ممکن نیست
با تبلیغات بیلبوردی ته بزرگراه نمی‌توان گردشگر جذب کرد
رفیعی گفت: با روش‌های تبلیغات سنتی قدیمی و نخ‌نما نمی‌توانیم با تهاجم‌های مدرن و جدید مقابله کنیم، هر روز و هر لحظه ابزارهای ایران‌هراسی به روز می‌شود، ما هنوز با تبلیغات بیلبوردی ته بزرگراه می‌خواهیم گردشگر جذب کنیم، نمی‌توانیم دیگر ممکن نیست؛ باید مسیر جدید، فکر جدید، ایده جدید داشته باشیم، بخش خصوصی همراه شود اصلا باید میدان‌دار و دولت حامی و تسهیلگر شود؛ غیر از این، مسیر بن‌بست است.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به جایگاه تولید، اشتغال در صنعت و اقتصاد گردشگری اشاره کرد و افزود: نه تنها در تولید عمومی و دیپلماسی عمومی باید قوی و با برنامه وارد شویم بلکه باید به بخش خصوصی میدان داده شود، دولت باید فضای کار را برای بخش خصوصی از ورود و خروج گردشگر تا اقامت و پذیرایی در جامعه محلی، باز کند، دست و پای خود را کنار بکشد.
ایران‌هراسی به نفع رقبای منطقه‌ای است/ جذب گردشگر با تبلیغات بیلبوردی ممکن نیست
وزیر باید سهم گردشگری را از کیک اقتصاد کشور بگیرد
رفیعی بیان کرد: وزیر گردشگری، مسئول و متولی دولت در صنعت گردشگری خودش باید شانه‌هایش زیر بار هزینه و ضررهای گردشگری رفته باشد، درد و زجر هتل و ایرلاین بدون گردشگر و مسافر را کشیده و چشیده باشد، باید توان مقابله با سختی‌ها و بحران‌ها را داشته باشد، محکم پای کار این صنعت بایستد سهم گردشگری را در کیک اقتصاد کشور بگیرد.
گردشگری رونق بگیرد اقتصاد مردم تامین می‌شود، روابط ما با کشورهای دنیا برقرار می‌شود، در نهایت ایران‌هراسی آرام آرام کمرنگ می‌شو
وی گفت: از تجربه‌های مدیرت گردشگری در جهان باید درس بگیریم، باهوش و شجاع باشیم، تا بحران پیش می‌آید، نباید تا سیل و زلزله و کرونای منحوس که می‌آید اولین جایی که تعطیل می‌شود تاسیسات گردشگری باشد، نباید تا انرژی و سوخت ناتراز می‌شود اولین تاسیساتی که تعطیل می‌شود صنعت گردشگری باشد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران توضیح داد: ما باید تجربه کسب کنیم دولت‌ها و کشورهای مختلف از بدترین بحران‌ها هم استفاده بهینه کردند، حتی کسب درآمد کردند، مردمشان، صنعتشان، اقتصادشان کمترین آسیب را می‌بینند و همان مقدار را هم به سرعت جبران می‌کنند. اما ما می‌ایستیم نگاه می کنیم تا صنعت گردشگری ورشکست شود.
رفیعی گفت: کشورهای همسایه غربی و شمال غربی ما در زمان کرونا مرزهایشان را کامل نبستند، دستورالعمل بهداشتی تصویب و اجرا کردند، گردشگری زیارتی و سیاحتی را زنده نگه داشتند، اگر با کشورهای مختلف مقایسه کنیم، تقریبا کمترین تلفات را هم در کرونا همین دو کشور داشتند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: ما در همان زمان کرونا هم می‌توانستیم گردشگری کنترل شده مطابق با دستورالعمل داشته باشیم، کنترل و مدیریت گردشگری در بحران، امنیت را بالا می‌برد، گردشگری این گونه رونق می‌گیرد، گردشگری رونق بگیرد اقتصاد مردم تامین می‌شود، روابط ما با کشورهای دنیا برقرار می‌شود، و در نهایت ایران‌هراسی رفته رفته کمرنگ می‌شود.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcd.z0x2yt0s5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما