سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : 1407
جالب است ۰
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امنا» برای تغییر آرایش سیاسی به نفع نخبگان برنامه دارد، گفت: برای تغییر شرایط، مجلس آینده باید تصمیمات تاریخی و بزرگ بگیرد.
مجلس دوازدهم، محل تصمیمات بزرگ و تاریخی است
به گزارش کارآفرينان نيوز سید نظام الدین موسوی روز دوشنبه در نشست انتخاباتی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(امنا)، انتخابات را حق و تکلیف دلبستگان به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دانست و گفت: برمبنای حقوق شهروندی حضور در انتخابات «حق» هر شهروند است. کسانی که به دنبال تعطیلی انتخابات هستند در صدد از بین بردن این حق هستند. از این رو دعوت مردم و بسترسازی برای مشارکت با توجه به وجود برخی گلایه‌ها نیازمند شجاعت و مجاهدت است.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط کشور و منطقه به نحوی نیست که با همین دست فرمان ادامه دهیم بنابراین مجلس آینده باید تصمیمات تاریخی و بزرگ بگیرد.
موسوی با بیان اینکه در دور اول انتخابات درصد قابل توجهی از مردم در انتخابات شرکت نکردند گفت: جز تعداد معدودی، اکثریت مردم مدافع انقلابند و این مردم با نظام مخالف نیستند اما گلایه‌هایی داشتند. یک فرض مردم هم این بود که اگر در انتخابات شرکت کردیم بعدش چی؟ آیا قرار است همین شرایط ادامه پیدا کند؟
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از دلایلی که ما تصمیم به تشکیل ائتلاف امنا گرفتیم پاسخ دادن به همین مطالبات بود.
وی تصریح کرد: ما به دنبال نفی کلیت مجلس فعلی نیستیم. خودمان در بخشی از تصمیمات حتما شریک بودیم. قانون‌های خوبی هم در این مجلس تصویب شده؛ قانون اقدام راهبردی، قانون جهش تولید مسکن و جهش تولید دانش بنیان، قانون متناسب سازی حقوق معلمان از این جمله اند. بنابراین مجلس فعلی، مجلس بدی نیست، اما با همین دست فرمان نمی‌توان تصمیمات بزرگ را رقم زد. آینده کشور نیاز به تصمیمات بزرگ دارد و این تصمیمات نیاز به تحول دارد و این تحول از مجلس شروع می‌شود.
موسوی در ادامه این همایش گفت: مردم به هیچ جریان و شخصی چک سفید امضا نداده‌اند. امنا به دنبال اختلاف افکنی نیست فقط به نظام و رهبری وا نقلاب تعهد دارد ‌و همچنین برنامه هم دارد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لیست امنا انسجام گفتمانی خوبی دارد و گروههای مختلف به دلیل مستقل بودن امنا و برخوردار بودن از منطق به دنبال قیچی کردن و تخریب هستند. کسانی که تا دیروز مرزبندی با رییس فعلی مجلس داشتند امروز کنار آن بر علیه جریان امنا هستند.
وی گفت: امنا به طور مستقل و با برنامه تخصصی فهرست ارائه کرد و دنبال رقابت جوانمردانه است جریان امنا تلاش می‌کند تا در مجلس به نفع مردم‌ تحول ایجاد کند.
موسوی اضافه کرد: امنا در حوزه اقتصاد و معیشت، اجتماعی و فرهنگی و تغییر آرایش سیاسی به نفع نخبگان برنامه دارد. ما پدرخوانده نداریم و به خود متکی هستیم و از کسی هراسی نداریم و عقب نشینی نمی‌کنیم. پای کار انقلاب هستیم و از هجمه‌ها ترسی نداریم.
وی تاکید کرد: مجلس با یک نفر اداره نمی‌شود بلکه ۲۹۰ نفر در اداره مجلس دخیل و پاسخگو هستند. نمی‌شود کمیسیون تصمیمی بگیرد ولی خروجی آن چیز دیگری باشد.
موسوی افزود: در پاسخ به آنها که می‌گویند شما شب انتخاباتی شکل گرفتید، تاکید می‌کنم پایه های ائتلاف امنا از حدود یکسال قبل شکل گرفت و جرقه شکل گیری این ائتلاف در مجلس بود. اما نمی‌خواستیم به اختلافات دامن بزنیم
دبیر ائتلاف امنا گفت: در مجلس آینده دنبال شاخص محوری هستیم نه شخص محوری، نمی‌شود یک نفر معیار حق و باطل و نزدیکی و دوری به او معیار حق و باطل باشد. مجلس برآیند مطالبات مردم است و هیچکس از دیگران نماینده‌تر نیست.
وی افزود: یکی دیگر از موارد مدنظر ما استفاده از ظرفیت نخبگان طیف‌های مختلف و شایسته سالاری است. نمی‌شود افراد به دلیل نزدیکی به فلان فرد در لیست باشند بقیه با کوله‌باری از تجربه کنار گذاشته شوند. یک فرآیند صوری هم تعریف کنند ولی خروجی همان افرادی باشند که همیشه بودند. آنها معتقد بودند ما ۲۹ چوب خشک به همراه یک نفر در لیست بگذاریم رای می آورد! اینقدر غرور!؟


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcd.z0f2yt0o5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما