دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : 1388
جالب است ۰
دارنده طلای ماده ۴۰۰ متر بامانع جوانان آسیا گفت: ورودی مسابقات جوانان جهان را کسب کردم که شهریور ماه در یکی از کشورهای آمریکای‌جنوبی برگزار می‌شود اما ممکن است به خاطر روادید در اعزامم مشکلی رخ دهد.
بانوی طلایی دوومیدانی: امیدوارم به مسابقات جوانان جهان اعزام شوم
به گزارش کارآفرينان نيوز نازنین‌فاطمه عیدیان بانوی تاریخ‌ساز دوومیدانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در مسابقات جوانان آسیا در امارات توانستم در ماده ۴۰۰ متر بامانع به مدال طلا برسم و علاوه بر آن رکورد بزرگسالان و جوانان را ارتقا دهم. سطح رقابت‌ها خوب بود و در این رقابت‌ها چند ورزشکار توانستند ورودی المپیک را کسب کنند.
وی افزود: بیشتر کشورها همچون چین و ژاپن حضور داشتند اما رقبای اصلی من از چین‌تایپه و هند بودند. دو سال گذشته طلای نوجوانان آسیا را در کویت کسب کردم و پارسال در جوانان آسیا به نقره رسیدم و دوست داشتم به طلا برسم و در مسابقات داخل سالن آسیا در تهران نیز دو نقره در ۴۰۰ متر بامانع و ۴ در ۴۰۰ متر کسب کردم.
رکورددار دوی ۴۰۰ متر بامانع ایران عنوان کرد: در سال گذشته در انتخابی تیم ملی و نیز داخل سالن آسیا (تهران)، تجربه خوبی به دست آوردم. زیرا تاکنون تجربه اینکه دوبار در ۴۰۰ متربامانع مسابقه بدهم را نداشتم و مسابقات آسیایی در تهران به روند موفقیت من کمک کرد.
وی ادامه داد: خیلی خوشحال بودم که در قهرمانی آسیا در امارات برای اولین بار در رده جوانان به مدال طلا رسیدم و می‌دانستم اگر نقره بگیرم ارزشی ندارد و انگار در رده هفتم یا هشتم قرار گرفته بودم.
عیدیان خاطرنشان کرد: هزینه‌های مکمل، تغذیه و کفش بالا است و هم من و مربی من نیاز به حمایت داریم و هر روز تمرین می‌کنیم و امیدوارم از این به بعد حمایت‌ها بیشتر شود. الان هم مسابقات غرب آسیا را در عراق در پیش داریم. یک سری مسابقات هم در قزاقستان قرار است برگزار شود اما مهم‌ترین رقابت برایم جوانان جهان است که در یکی از کشورهای آمریکای‌جنوبی برگزار خواهد شد.
وی گفت: من ورودی مسابقات جوانان جهان را کسب کردم که در شهریور ماه برگزار می‌شود اما ممکن است به خاطر روادید در اعزامم مشکلی رخ دهد. مطمئن هستم اگر به این مسابقات اعزام شوم به فینال می‌رسم و عملکرد خوبی از خود نشان خواهم داد.
نازنین‌فاطمه عیدیان در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا در دبی ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا کسب کند.
این بانوی جوان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ ثانیه که در اختیار خودش بود بهبود ببخشد.
وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب ۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اختیار شهلا محمودی بود، ارتقاء و عنوان رکورددار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص داد.
نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این برای اولین بار است که دوومیدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع کسب کند.


انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcb.wb8urhbfwiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما