پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : 1263
رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم:

سردفتری اسناد رسمی از وقوع اختلاف در جامعه پیشگیری می‌کند

جالب است ۰
رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم گفت: سردفتری اسناد رسمی تنها حرفه‌ای است که از وقوع اختلاف و تعارض در جامعه پیشگیری می‌کند.
سردفتری اسناد رسمی از وقوع اختلاف در جامعه پیشگیری می‌کند
به گزارش کارآفرينان نيوز محمدرضا محامد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: قاضی و وکیل بعد از وقوع اختلاف و معارضه در جامعه به عمل  حقوقی و قضایی ورود می‌کنند؛ اما سردفتری اسناد رسمی تنها حرفه‌ای است که قبل از شروع یک اختلاف و تعارض به جامعه کمک می‌کند که تعارض و اختلاف شکل نگیرد.
وی ادامه داد: پیشگیری و درمان  رسالت واقعی  نهاد سردفتری اسناد رسمی است که در تلاش است میلیون‌ها پرونده در سال در محاکم دادگستری تشکیل نشود و اخلاق نیز در جامعه محترم بماند.
محامد افزود: شناساندن جایگاه دفاتر اسناد رسمی حتی برای خواص جامعه و آشناکردن مردم به اعتبار سند رسمی و همچنین تبیین فساد ناشی از اسناد عادی در همه معاملات بالاخص غیرمنقول منجر به بهداشت حقوقی، قضا زدایی  و منافع اقتصادی چشمگیر در جامعه می‌شود.
وی بیان داشت: فارغ  از این که دفاتر اسناد رسمی مراکز کوچک اشتغال‌زایی هستند، به نمایندگی از حاکمیت طبق قوانین فرادستی از جمله قانون بودجه و قوانین پنج‌ساله توسعه کشور  بسیاری از وجوه، عوارض و مالیات‌ها را جهت واریز به خزانه دریافت می‌کنند.
رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم تصریح کرد: هرچند اسناد قطعی خودرو فعلاً در دفاتر اسناد رسمی تنظیم نمی‌شود؛ اما نمی‌توان  فرایند پرزحمت، خسته‌کننده، گران و غیرضروری  تعویض پلاک وسایط نقلیه موتوری را در مراکز و جایگاه‌های معدود و پرازدحام تعویض پلاک تأیید کرد.
وی بیان داشت: فک پلاک و نصب پلاک امری زائد و غیرضروری است و وسایط نقلیه موتوری به‌عنوان اموال شاخص مثل غیرمنقول به یک پلاک نیازمندند.
محامد از قرارداد اداره کل راه و شهرسازی با دفاتر اسناد رسمی در موضوع جوانی جمعیت و مسکن ملی خبر داد و افزود: رونمایی از پلتفرم کاتب برای تسهیل امور اسنادی مردم به‌زودی انجام می‌شود و استان قم نیز به‌عنوان پایلوت دراین‌خصوص خواهد بود.
رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم به پیشخوان شدن دفاتر اسناد رسمی در ارائه برخی از خدمات قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی در زمینه حصر وراثت، ثبت مالکیت معنوی، اجرائیه‌ها از جمله صدور اجرائیه چک‌ها، ثبت شرکت‌ها  از مواردی است که واگذار شده و یا  در نظر است به دفاتر اسناد رسمی واگذار شود.

انتهای خبر/
http://karafarinannews.ir/vdcd.90f2yt0xsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما