واگذاری بهرهبرداری فرودگاهها به بخش غیردولتی علاوه بر تحقق شعار سال جدید، فرصتی برای شکلدهی رابطه مردم-دولت و توسعه هوانوردی عمومی است که بستری مناسب برای ورود سرمایهگذاران کوچک و متوسط به این صنعت محسوب میشود.
منافع برد-برد با واگذاری بهرهبرداری فرودگاهها به بخش غیردولتی
18 فروردين 1404 ساعت 11:14
واگذاری بهرهبرداری فرودگاهها به بخش غیردولتی علاوه بر تحقق شعار سال جدید، فرصتی برای شکلدهی رابطه مردم-دولت و توسعه هوانوردی عمومی است که بستری مناسب برای ورود سرمایهگذاران کوچک و متوسط به این صنعت محسوب میشود.
به گزارش کارآفرينان نيوز با توجه به نامگذاری سال جدید به سرمایهگذاری برای تولید، نیاز است فرصت های سرمایهگذاری را برای همکاری دولت و بخش غیردولتی برای تامین سرمایه را شناسایی و ورود بخش غیردولتی را تسهیل کنیم.امروزه حملونقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب میشود و دربرگیرنده فعالیتهای گسترده در همه زمینههای تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات است و در آنها جریان دارد و در مجموعه فعالیتهای اقتصادی نقش غیرقابل انکـاری بهعهـده دارد.بدون وجود شبکه حملونقل، تأسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگـان مطلـوب، تـصور رشـد و توسـعه عمـومی کـشور غیرممکن بهنظر میرسد. ویژگیهای حملونقل در ترانزیت و حملونقل بینالمللی ضریب میگیرد و درجه اهمیت آن دوچندان میشود.در این میان حملونقل هوایی مزایای منحصر به فردی نسبت به سایر شیوههای حملونقلی دارد که جذابیت سرمایهگذاری را دوچندان میکند. به گزارش Airfacts، صنعت هوانوردی با ۳.۵ تریلیون دلار درآمد، حدود ۴.۱٪ از تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را تشکیل میدهد. این صنعت، نقش حیاتی در ارتباط دادن مردم، کسبوکارها و فرهنگها در سراسر جهان و اتصال آن ها به بازارهای جهانی دارد و سهم پررنگ آن در اقتصاد جهان شامل نه تنها خطوط هوایی، بلکه فرودگاهها، تولید هواپیماها، گردشگری و لجستیک نیز میشود.در صنعت هوانوردی که مأموریت اصلی آن جابهجایی امن و ایمن بار و مسافر است، چهار رکن کلیدی ناوگان هوایی شامل انواع پرنده، فرودگاهها شامل زیرساختهای پشتیبان عملیات هوایی، صنعت پشتیبان شامل تأمینکننده نیازهای فنی، مهندسی و لجستیکی دو رکن فوق و همچنین نیروی انسانی شامل مغز افزار و سرمایه فکری برای پیشبرد و نگهداشت سه رکن اول است.
کد مطلب: 5681