قطعه سازان می گویند وقتی که بزرگترین تصمیمگیر ایران خودرو، قطعهسازی کروز باشد در رقابتهای سخت و زمان پرداخت مطالبات به قطعهسازان، اولین فردی که سهم خود را برمیدارد مالک ایران خودرو است که قدرت و نفوذ بیشتری دارد.
مدیریت کروز در ایرانخودرو، مرگ صنعت قطعهسازی در ایران
6 اسفند 1403 ساعت 10:31
قطعه سازان می گویند وقتی که بزرگترین تصمیمگیر ایران خودرو، قطعهسازی کروز باشد در رقابتهای سخت و زمان پرداخت مطالبات به قطعهسازان، اولین فردی که سهم خود را برمیدارد مالک ایران خودرو است که قدرت و نفوذ بیشتری دارد.
به گزارش کارآفرينان نيوز مجمع عمومی صاحبان سهام ایران خودرو در تاریخ هفدهم بهمن ۱۴۰۳ برگزار شد و در آن جلسه، اعضای هیئت مدیره جدید این شرکت انتخاب و مدیرعامل آن معرفی شد. براین اساس یک دهه پس از گرفتن اولین صندلی هیئت مدیره ایرانخودرو توسط قطعهسازی به نام کروز، این شرکت در فرآیندی شائبهبرانگیز مدیریت ایرانخودرو را بدست آورد.این در حالی است که شورای رقابت اما حضور یک قطعهساز در فرآیند مدیریت یک شرکت خودروسازی را مصداق انحصار عنوان کرده است.استدلال شورای رقابت برای انحصار خواندن حضور شرکت قطعهساز کروز در شرکت بالادستی، حذف سایر قطعهسازهای دیگر از رقابت اقتصادی دانسته است. پیشتر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در نامهای ضمن اعتراض به ایجاد رانت اطلاعاتی در هیئت مدیره ایرانخودرو برای یک شرکت خاص، این روند را موجب اخلال در روند رقابت سالم در صنعت قطعهسازی دانستند.یکی از مواردی که به شدت موجب نگرانی قطعهسازان شده، نوع مدیریت و تقسیم سهمها در شرایط بحرانی است. به گفته یکی از اعضای انجمن قطعهسازان که نخواست نامی از وی ذکر شود، وقتی که بزرگترین تصمیمگیر ایران خودرو، قطعهسازی کروز باشد در رقابتهای سخت و زمان پرداخت مطالبات به قطعهسازان «اولین فردی که سهم خود را برمیدارد، همان مالک یا مدیر (ایران خودرو) است که قدرت و نفوذ بیشتری دارد.»
کد مطلب: 5184