کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

31 فروردين 1403 ساعت 14:16

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نجاتگران‌ این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.


به گزارش کارآفرينان نيوز از سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه ، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان ، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.
بابک محمودی گفت: ۴ نیروهای عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان ، فارس ، کرمان ، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند. این مقام مسئول اظهار کرد : نیروهای عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

بیشتر بخوانید

برق ۱۴ روستای سیل‌زده بشاگرد پایدار شد 

بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد

بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار

امدادرسانی به ۸۰۰ نفر در ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک


به گزارش ایرنا، به دنبال ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است؛ این سامانه عصر ۲۹ فروردین از کشور خارج می شود.


انتهای خبر/


کد مطلب: 1213

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/1213/امدادرسانی-هلال-احمر-بیش-۱۰-هزار-نفر-۸-استان-متأثر-سیل-آبگرفتگی

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/