به گزارش کارآفرينان نيوز ترخیص 180 دستگاه اتوبوس برقی بیش از 2 ماه است که در گمرک بندرعباس در انتظار برگزاری یک جلسه است و مسولان هنوز به توافق نرسیدهاند که جلسه در محل گمرک برگزار شود یا وزارت صمت. معاون شهردار تهران محسن هرمزی به فارس میگوید که باید کمیته تعیین ارزش بین وزارت صمت و گمرک تشکیل شود تا بتوانیم اتوبوسها را خارج کنیم.
شهرداری تهران سال گذشته قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس برقی را با چین بست. بخش اول اتوبوسها که شامل 10 دستگاه بود، بیش از یک ماه در گمرک بندرعباس به دلیل مسایل استاندارد روی آب ماند و در نهایت اتوبوسها ترخیص وراهی تهران شدند. اما در حال حاضر بخش دوم اتوبوسها در گمرک مانده است و در صورت برگزاری جلسه و ترخیص، 190 دستگاه اتوبوسها به گفته معاون شهردار تهران، در خط جمهوری_ بهارستان فعالیت خود را آغاز کرده و اتوبوسها 15 ساله این خط از رده خارج میشوند.
علاوه بر مشکلات ترخیص اتوبوسها، مافیایی خودرو هم دستاندازهایی در نحوه ورود اتوبوسهای 220 هزار یوریی ایجاد کرده و تاکید دارند که باید اتوبوسها از داخل تامین شود.
کارشناس شهری رضا کریمیپور میگوید که شهرداری بهتر بود به جای واردات از اتوبوسهای تولید داخل که ارزانتر بود استفاده میکرد.کارشناس ترافیک یاور سرابپور با بیان اینکه خودروسازان داخلی به وعده خود عمل نکرده و ماهانه 100 دستگاه اتوبوس هم تحویل نمیدهند، میگوید که بخشی از اتوبوسهای داخلی در همان ماه اول کنار خیابان خراب شده و به پارکینگ رفت.با توجه به اینکه تهرانیها در سال جاری فقط 5 روز هوای پاک داشته و از اواخر آبان هم پایتخت به کما رفته است؛کارشناسان میگویند که باید هر چه زودتر دستگاههای نظاراتی ورود کرده و اتوبوسهایی برقی که با پول عوارض شهروندان خریداری شده از گمرک آزاد شود همچنین خودروسازان داخلی را هم مجاب کنند که اتوبوسها داخلی را سریعتر و با کیفیتتر واگذار کنند.
انتهای خبر/