وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۰ درصد آسیبهای اجتماعی ناشی از اختلافات خانواده، اولیا و مربیان با نسل جدید است و به همین دلیل است که برخی از دانشآموزان با شنیدن یک حرف کوچک از مادر یا معلم به رفتارهای ناهنجار روی می آورند.
وزیر آموزش و پرورش:
۹۰ درصد آسیبهای اجتماعی ناشی از اختلافات خانواده و مربیان با دانشآموزان است
15 دی 1403 ساعت 11:32
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۰ درصد آسیبهای اجتماعی ناشی از اختلافات خانواده، اولیا و مربیان با نسل جدید است و به همین دلیل است که برخی از دانشآموزان با شنیدن یک حرف کوچک از مادر یا معلم به رفتارهای ناهنجار روی می آورند.
به گزارش کارآفرينان نيوز علیرضا کاظمی روز شنبه در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: یکی از بزرگترین شبکههای اتصال دولت و مردم انجمن اولیا و مربیان است.
وی با بیان اینکه یکی از اضلاع مهم تحقق مهم ماموریتی، خانواده است، افزود: نقش خانواده در تربیت مهمتر از نقش مدرسه است چرا که شخصیت کودک پیش از مدرسه شکل گرفته و او در مدرسه رشد میکند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از دلایل ناکامیها غفلت از نظام تربیتی خانواده است که سالها بیمتولی بوده است؛ ساختارهایی را همواره داریم اما نه تنها هرگز نتوانستیم سازو کار نقش آفرینی تربیتی این بخش را در نظام تعلیم و تربیت نشان دهیم بلکه به نقش کمارزش حمایت مالی و سخت افزاری تقلیل یافته است.
کاظمی با تاکید بر اینکه دلیل این موضوع بیتوجهی به اهمیت و جایگاه نظام و تعلیم در پیشرفت و توسعه کشور است، یادآورشد: همه دغدغه یک مدیر باید تربیتی باشد نه تامین تجهیزات.
وی با بیان اینکه اساسی ترین اقدام ما باید احیای نقش راهبردی انجمن اولیا و مربیان باشد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید مسئله اول کشور باشد و ساز و کار انجمن برای ایفای نقش باید مهیا و تبدیل به نهاد عمومی غیردولتی شود که اختیار عمل داشته باشد تا هم نیروی انسانی متخصص داشته باشد و هم بتواند تامین منابع کند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مباحث انجمن باید به ۲ بخش سخت افزاری و بخش محتوایی و تربیتی تبدیل شود. هویت ملی و دینی ما در کانون شکل میگیرد و سپس رشد میکند.
کاظمی ادامه داد: اگر فرزند دلبسته آرمانهای انقلاب و یا بیحجاب میشود، این در خانواده شکل میگیرد بنابراین مواظبت و مراقبت از موانع تربیت باید صورت گیرد.
کد مطلب: 4502