کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اورژانس تهران: اسرائیل امن‌ترین مکان برای بیماران را ناامن کرد

25 مهر 1403 ساعت 17:07

سال گذشته دقیقاً زمانی که بی‌رحمی‌های رژیم غاصب یکی‌یکی به جهانیان ثابت می‌شد، بیمارستان المعمدانی تنها نقطه سفید برای زنان و کودکان غزه بود، اما امن‌ترین مکان هم برای آنها ناامن شد.


به گزارش کارآفرينان نيوز کودک سه‌ساله خود را که سروصورتش زخمی‌ شده بالای سرش گرفته و فریادزنان به سمت اورژانس بیمارستان می‌دَود تا شاید بتواند او را از مرگ نجات دهد. آن شب زنان و کودکان زیادی از ترس به این بیمارستان پناه آورده بودند تا شاید در امان باشند، اما همه آنها مورد اصابت موشک‌های اسرائیل قرار گرفتند. بیمارستان المعمدانی یکی از بیمارستان‌های نوار غزه بود که هرروزه تعداد زیادی از مجروحان و زخمی‌های به‌جامانده از بمباران‌های اسرائیل را درمان می‌کرد و پناه می‌داد. امروز سالروز بمباران این سرپناه توسط رژیم کودک‌کُش اسرائیل است. سال گذشته دقیقاً زمانی که بی‌رحمی‌های رژیم غاصب یکی‌یکی به جهانیان ثابت می‌شد، بیمارستان المعمدانی تنها نقطه سفید برای زنان و کودکان غزه بود، اما امن‌ترین مکان هم برای آنها ناامن شد. محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص مراکز درمانی در شرایط جنگ می‌گوید: در همه جای دنیا مراکز درمانی به‌عنوان نقاط امن تلقی می‌شوند. این مراکز به‌عنوان نقاط صلح یا سفید در دنیا شناخته شده که تحت هیچ شرایطی هیچ‌کدام از طرفین جنگ حق تعارض به آن را ندارند؛ زیرا عموماً افرادی که دچار یک نیاز می‌شوند، برای رفع آن نیاز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. اما در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

توکلی ضمن همدردی با جان‌باختگان و جاماندگان این جنایت می‌گوید: ما به‌عنوان سازمان اورژانس که خط مقدم نظام سلامت است، معمولاً صحنه‌هایی را در مأموریت‌های خود می‌بینیم که شاید خیلی‌ها آن را درک و مشاهده نکرده باشند. عواطفی را میان مادر و فرزند، پدر و فرزند، خواهر برادر و... می‌بینم که ممکن است برای سایر افراد خیلی ملموس نباشد؛ زیرا ما در یک محیط پویا قرار داریم و این محیط مدام در حال تلاطم است. دیدن چنین صحنه‌ها و اتفاقات دیگری مانند حمله هفته گذشته رژیم غاصب به یک مهدکودک در بیروت که این کودکان کوچک برای هواوهوس و میل به قدرت دچار آسیب می‌شوند، یا مادری که تازه فارغ شده بعد از مدت‌ها خداوند فرزندی به او داده اما او را از دست می‌دهد و... برای ما که در خط مقدم نظام سلامت قرار داریم، بسیار غم سنگینی است.توکلی بمباران بیمارستان المعمدانی را بسیار هولناک می‌خواند و معتقد است: وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد. این بیمارستان یک محیط درمانی بود که به‌عنوان یک مکان مقدس، یک پناهگاه و یک مرجع برای مصدومین و بیماران در نظر گرفته شده بود اما این رژیم غاصب آن را مورد تعدی قرارداد.به همین دلیل تلاش ما این است که به این افراد با رساندن صدای خودمان به دنیا و از طریق کمک‌های بشردوستانه و همکاری با جمعیت هلال‌احمر به نوع و شکلی به این عزیزان کمک کنیم.
رئیس اورژانس استان تهران از اسرائیل به‌عنوان یک ضایعه دردناک یاد می‌کند و می‌گوید: همه ما این ضایعه دردناک را محکوم می‌کنیم. امیدواریم که جامعه بین‌الملل نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده و اسرائیل دست از این حملات وحشیانه خود بردارد. امیدواریم تا روزی جامعه اسلام به این اتحاد و همدلی برسد که هیچ‌وقت شاهد چنین صحنه‌هایی از سمت غیرمسلمانان نباشیم. پایان پیام/

انتهای خبر/


کد مطلب: 3385

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/3385/رئیس-اورژانس-تهران-اسرائیل-امن-ترین-مکان-بیماران-ناامن

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/