کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: دغدغه خود درباره فلسطین و لبنان را با سران کشورهای جهان در میان گذاشتیم

5 مهر 1403 ساعت 20:25

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر نیویورک،سفر پربرکتی بود گفت: فرصتی داشتیم که با سران کشورها گفتگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین و لبنان را با دیگران در میان گذاشتیم.


به گزارش کارآفرينان نيوز دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور اسلامی ایران که عصر امروز (پنج‌شنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۳) از نیویورک به تهران بازگشته است، به ارایه گزارشی از حضور سه روزه خود در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرداخت.
دکتر پزشکیان گفت: قبل از اینکه صحبت خود را شروع کنم به خانواده‌های داغدار طبس تسلیت عرض میکنم. تلاش خواهیم کرد تا جای امکان چنین اتفاقی تکرار نشود و امیدواریم که غم مضاعفی برای دوری از عزیزان خود نداشته باشند.
رئیس جمهور ادامه داد: سفر پربرکتی بود  فرصتی داشتیم که با سران کشورها گفتگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین را با دیگران در میان بگذاریم. قرار شد جلساتی با کشورها اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را در این زمینه با آنها دنبال کنیم.
وی افزود: با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم اما آنها می‌گفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم اما آمریکا هم باید همراهی کند.
دکتر پزشکیان اظهار داشت: در کشور ما و کشورهای دیگر از اتفاق ساده‌ای رخ دهد زمین و زمان را زیر پا می‌گذارند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است اما همین‌ها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر سکوت می‌کنند.
 در این سفر، محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس‌جمهور و سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور و عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، دکتر پزشکیان را همراهی می‌کردند. دکتر مسعود پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی کرد و دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی داشت.
رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ داد.


انتهای خبر/


کد مطلب: 3116

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/3116/پزشکیان-دغدغه-خود-درباره-فلسطین-لبنان-سران-کشورهای-جهان-میان-گذاشتیم

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/