کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا بریکس در نشست آتی بازی معاملات جهانی را تغییر می‌دهد؟

4 مهر 1403 ساعت 19:00

گمانه‌زنی‌ها حاکی است که اتحاد اقتصادی بریکس می‌تواند نقشه راه دلارزدایی را در اجلاس آتی خود در سال ۲۰۲۴ معرفی و خبری تغییردهنده بازی اعلام کند.


به گزارش کارآفرينان نيوز  گزارش‌هایی وجود دارد که کشورهای عضو سازمان بریکس آماده‌اند تا در گردهمایی آینده خود خبر تغییردهنده بازی را اعلام کند.این سازمان در ۲۰۲۳ اجلاس سران خود را با دعوت از ۵ کشور برای پیوستن به این ائتلاف پایان داد. این اقدام، از زمانی‌که در سال ۲۰۰۱ آفریقای جنوبی به بریکس پیوست، نخستین تلاش این گروه برای توسعه این سازمان به شمار می‌رود.بلوک بریکس در چند سال گذشته به‌شدت رشد کرده و نه‌تنها اندازه آن افزایش یافته، بلکه اهمیت آن نیز بیشتر شده است. این نفوذ باید در سال‌های آینده گسترش یابد. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که بریکس قصد دارد در نشست سالانه خود در سال ۲۰۲۴، یک نقشه‌راه دلارزدایی معرفی کند. در حقیقت، در این رویداد پیشرفت‌های کلیدی که به کنار گذاشتن دلار منجر می‌شود، رونمایی خواهد شد. به ویژه که به نفع ارزهای ملی و تحولات این جمع است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این بلوک یک پلتفرم چند ارزی همراه با نقشه راه برای ارز معاملاتی بریکس با پشتوانه طلا معرفی کند که اینها چالش‌های گسترده‌ای برای دلار آمریکا ایجاد می‌کنند.از زمان اعمال تحریم‌های روسیه در سال ۲۰۲۲، کشورهای «جنوب جهانی» (کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه آسیا)، دور شدن از دلار را تسهیل کرده‌اند. آنها از استفاده بیشتر از ارز محلی در معاملات تجاری استقبال کرده‌اند.با توجه به بررسی بخش سنجش تسلط دلار در شورای آتلانتیک، سهم دلار از ذخایر جهانی از سال ۲۰۰۲، نخستین سال اتحاد کامل بریکس، کاهش یافته است.قرار است که سیستم پرداخت بریکس پاسخی به سوئیفت، یک پلتفرم پرداخت تحت تسلط غرب، باشد؛ اما سیستم پرداخت بریکس تسویه‌حساب‌های تجاری را با ارزهای محلی سریع پیگیری می‌کند و معاملات تجاری را آسان‌تر خواهد کرد.
در عین حال، این گروه در حال بررسی در مورد یک ارز بومی‌ست. هرچند این ارز تا پیوستن به حقیقت فاصله زیادی دارد اما انباشت چندساله طلا در این بلوک را توضیح می‌دهد. بعلاوه، تجارت در داخل گروه را راحت‌تر می‌کند و مسیری را ایجاد می‌کند که استفاده از دلار آمریکا در آن لازم نیست.

انتهای خبر/


کد مطلب: 3089

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/3089/آیا-بریکس-نشست-آتی-بازی-معاملات-جهانی-تغییر-می-دهد

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/