کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفته پنجم لیگ برتر| استقلال و پرسپولیس قبل از دربی مقابل حریفانی سرسخت

29 شهريور 1403 ساعت 11:49

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 4 مسابقه اغاز می شود که استقلال میهمان نساجی مازندران است و پرسپولیس در شهر قدس میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود.


به گزارش کارآفرينان نيوز پرسپولیس و استقلال بعد از حضور در نخستین مسابقه از لیگ نخبگان آسیا به لیگ برتر باز می گردند . این هفته برای سرخابی ها اهمیت ویژه ای دارد زیرا آخرین بازی قبل از دربی است و هر دو تیم هم باید به مصاف حریفانی سرسخت به میدان بروند و به همین دلیل نتیجه مسابقات این هفته اهمیتی مضاعف پیدا می کند. نگاهی به دیدارهای فردا می اندازیم؛

نساجی مازندران – استقلال؛ تقابل با قرمزپوشان آبی دوست! نساجی مازندران از 4 هفته ابتدایی لیگ برتر فقط یک امتیاز دشت کرده و در قعر جدول ایستاده تا هدف اصلی اش در این فصل بقا باشد! در آنسو استقلال از مدعیان اصلی قهرمانی است. تیمی که بعد از حواشی بسیار در روزهای فیفا و تعطیلات لیگ بازگشتی قدرتمندانه داشت و الغرافه قطر را با تمامی ستارگان بین المللی و گرانقیمتش شکست داد.نکونام سرمربی استقلال بعد از این برد از بازیکنانش تشکر کرد و به نظر می رسد آبی پوشان با برد الغرافه هم حاشیه ها را شکست دادند و هم یک برد بین المللی دلچسب داشتند. ساکت الهامی سرمربی نساجی بعد از باخت هفته گذشته استعفا کرد اما علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال که به تازگی مدیرعامل باشگاه نساجی شده با این استعفا مخالفت کرد تا الهامی با انگیزه ای دو چندان تیمش را هدایت کند.نساجی همیشه مقابل استقلال بازنده بوده و دو مساوی بهترین نتیجه ای است که به دست آورده و البته یکی از این مساوی ها برای استقلال خیلی تلخ بود و باعث شد قهرمانی فصل گذشته استقلال از دست برود!اکنون نساجی رنگ و بوی آبی گرفته به جز خطیر که مدیرعامل سابق باشگاه استقلال است، ساکت الهامی خودش نیز از هواداران دو آتشه استقلال محسوب می شود ویامگا و منتظر محمد دو بازیکن دیگر استقلال هم به نساجی آمدند. البته یامگا از شرایط آرمانی دور است و بعید است در این بازی به میدان برود. شاگردان نکونام به دنبال دومین برد فصل خود هستند و قرمزپوشان قائمشهری هم نمی خواهند باردیگر هواداران شان را نا امید کنند. نکونام بعد از بردن الغرافه اعتماد به نفسی دوچندان پیدا کرده و می خواهد با دومین برد راهی دربی 104 شود.
مس رفسنجان – گل گهرسیرجان؛ دربی کرماندربی استان کرمان هم جذاب و تماشایی خواهد بود بخصوص حالا که دو سرمربی جوان و با دانش مثل مهدی تارتار و محرم نویدکیا هدایت دو تیم را برعهده دارد. گل گهر با 2 برد متوالی وارد این مسابقه می شود ولی مس رفسنجان 4 امتیاز دارد. نویدکیا به تازگی امیر پیروانی از برادران خانواده پیروانی را هم به کادرفنی خود اضافه کرده و کادرش را قوی تر کرده است از سویی دیگر نویدکیا هم مدتی است از مدیران باشگاه گلایه ای نمی کند !ظاهرا رضایت این مربی کاربلد را جلب کرده اند.مهدی تارتار می داند کار سختی برای رسیدن به سومین برد متوالی دارد. حتی اگر در دربی های قبل همواره گل گهر برنده از میدان خارج شده باشد.
ملوان انزلی – شمس آذر قزوین؛ دوئل مربیان سابق! ملوان انزلی هنوز سیاه پوش و داغدار هوادار خود است اما زندگی ادامه دارد... مسابقه فردا دو تیم می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. چرا که سرمربی کنونی دو تیم در نیم فصل سرمربی تیم مقابل بوده اند! مازیار زارع مدتی سرمربی شمس اذر بوده و سعید دقیقی هم سرمربی ملوان! البته دقیقی مدعی است که یک تیم اماده و سرحال را تحویل زارع داده است. فصل قبل یک بازی را ملوان برد و یک بازی را شمس اذر! شمس اذر اما در این فصل هنوز بردی به دست نیاورده ولی ملوان با 7 امتیاز در جمع بالانشینان قرار دارد. ملوان باخت تلخی را مقابل سپاهان متحمل شدند در آن بازی امید نورافکن یک پنالتی را از دست داد!
پرسپولیس – آلومینیوم اراک؛ عبور صخره سخت قبل از دربی؟پرسپولیس با وجود ارایه بازی سراسر هجومی و تاکتیکی مقابل الاهلی عربستان لیگ نخبگان را با شکست اغاز کرد و دست خالی به ایران بازگشت و حالا باید به مصاف گربه سیاه خود برود. آلومینیومی که البته این فصل هنوز بردی نداشته و فردا هم برای نباختن بازی خواهد کرد.سرخپوشان تهرانی باید لیگ را جدی بگیرند تا هواداران خود را راضی کنند و برد قبل از دربی هم برای هواداران و هم بازیکنان و کادرفنی اهمیت زیادی دارد. آنها قبل از تعطیلات فولاد خوزستان را با 2 گل شکست دادند و اکنون دنبال دومین برد فصل هستند. سرمربی آلمانی الاهلی از آمادگی جسمانی بازیکنان پرسپولیس هم تعریف کرد و دلیل دفاعی بازی کردن تیم خودش را قدرت پرسپولیس دانست.ایوب العمود مدافع خارجی و گلزن پرسپولیس به دلیل مصدومیت شاید فردا غایب باشد و بخشی از ذهن گاریدو متوجه غیبت این بازیکن باشد.مجتبی حسینی سال ها در پرسپولیس مربی و دستیار گل محمدی بوده و همواره تیم هایش پرسپولیس را آزار داده است. فردا هم پرسپولیس کار سختی برای عبور از این صخره سخت خواهد داشت.
برنامه هفته پنجم لیگ برتر و اسامی داوران*جمعه 30 شهریورنساجی مازندران – استقلال- ساعت17:15علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – یعقوب سخندان – وحید زمانیداور VAR: سعاد وفاپیشه – کمک: میثم حیدریناظر: علیرضا یزدانیمس رفسنجان – گل گهر سیرجان- ساعت 18:30 سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – محمدصالح عرب آبادی – احسان اکبریناظر: علیرضا کهوریملوان انزلی – شمس آذر قزوین ساعت 19حسن اکرمی – رحیم حاجی پور – وحید سیفی – مهدی جبرئیلیناظر: محمدرضا اکبریانپرسپولیس – آلومینیوم اراک ساعت 20 محمدحسین زاهدی فرد – علی اکبر نوری – حسین مرادی – حمید حاج ملکداور VAR: کوپال ناظمی – کمک: سعید رحیمی مقدمناظر: رحیم رحیمی مقدم*شنبه 31 شهریورهوادار تهران – فولاد خوزستان ساعت 18:45امیر ایار – علیرضا ایلدرم – سعید زیبا – شهاب محمدیناظر: حسین نجاتیاستقلال خوزستان – چادر ملو اردکان ساعت 19:30 هادی علی نیافرد – علیرضا مرادی – اسماعیل احمدی – حسین امیدیناظر: محمود رفیعی*یکشنبه اول مهرماهذوب آهن اصفهان – سپاهان- ساعت 19احمد محمدی – مهدی شفیعی – رضا حیدری – محمدرضا تارخداور VAR: موعود بنیادی فرد – کمک: علی اصغر مومنیناظر: سیداحمد صالحیخیبر خرم آباد – تراکتور تبریز- ساعت 19پیام حیدری – حسن ظهیری – عباس پورحیدری – وحید زمانیداور VAR: بیژن حیدری – کمک: امیر ایارناظر: رسول فروغی

انتهای خبر/


کد مطلب: 3022

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/3022/هفته-پنجم-لیگ-برتر-استقلال-پرسپولیس-قبل-دربی-مقابل-حریفانی-سرسخت

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/