به گزارش کارآفرينان نيوزسینمای امسال ایران تا آخرین سهشنبه مهرماه، ۱۳ میلیون و ۳۱۵ هزار مخاطب داشت و این تعداد مخاطب، گیشه ۵۷۸ میلیاردی را برای این سینما به ارمغان آوردند.
آنچه اما مختصات سینمایی یک هفته اخیر را تشکیل میدهد، استقبال ۷۷۰ هزار مخاطب و گیشه حدودا ۲۹ میلیاردی است که با توجه به هفتههای قبلی، یک آمار خوب محسوب میشود.
بر پایه این گزارش، هتل، پرفروشترین فیلم یک هفته اخیر سینماهای کشور است که موفق شد تا بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بفروشد. حدود ۳۶۰ هزار نفر نیز به تماشای این فیلم نشستند.
رتبه دوم پرمخاطبترین فیلم یک هفته اخیر سینماها، به انیمیشن بچه زرنگ تعلق دارد. این انیمیشن موفق شد تا با حدود ۱۳۰ هزار مخاطب، حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.
فسیل اما همچنان پررونق است و مخاطب دارد. این کمدی در یک هفته اخیر، ۷۰ هزار نفر مخاطب داشت و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز فروخت.
در ادامه استقبال مخاطبان از آثار کمدی، شهر هرت نیز در رتبه چهارم قرار میگیرد. فیلمی که با حدود ۵۰ هزار مخاطب، ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
گیجگاه نیز تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار مخاطب داشته است و به فروش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی نائل آمده است.
نارگیل ۲، هولیا، ستارهبازی، زنبور کارگر، بیمادر و شماره ۱۰، ترکیب دیگر فیلمهای پرمخاطب یک هفته اخیر سینماها را تشکیل میدهند.
پائیز اگرچه فصل خوبی برای نمایش فیلم است اما مهرماه به دلایلی چون تغییر سبک زندگی خانوادهها که در نتیجه بازگشایی مدارس و دانشگاهها رقم میخورد و البته سرمای هوا، همواره سینماها را با یک رکود نسبی مواجه کرده است. استقبال پائیزی اما در ماههای آبان و علیالخصوص آذر بیشتر است و همین اتفاق سبب میشود تا با نمایش چند فیلم جدید پرمخاطب طی ۲ ماه انتهایی پائیز، امیدواری بسیارزیادی نسبت به رشد تصادعدی مخاطب و گیشه به عمل آید تا این نفس تازهای که در سینماها دمیده شده، با ورود آثار جدیدتر، شتاب بیشتری به خود گرفته و اتفاقهای خوبی را در سینمای ایران رقم بزند.
انتهای خبر/