کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی از اقدامات دولت سیزدهم در ۳۳ ماه گذشته

18 خرداد 1403 ساعت 16:51

دولت سیزدهم در ۳۳ ماه گذشته اقداماتی را در حوزه سلامت، فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و فعال کردن کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل داشته که سخنگوی دولت بخش‌هایی از آن را بیان کرده است.


به گزارش کارآفرينان نيوز حدود ۳۳ ماه از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و با توجه به سانحه‌ای که برای آیت‌الله رئیسی در سفر استانی و در میان مسیر سد خداآفرین تا تبریز در شمال استان آذربایجان شرقی رخ داد، این دولت باید جای خود را در زمانی کمتر از ۴ سال به دولت چهاردم بسپارد.درباره اقدامات دولت سیزدهم گزارش های مختلفی از سوی اعضای کابینه ارائه شده که در یکی از این گزارش‌ها، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به بیان مطالبی درباره اقدامات مهم دولت سیزدهم در طی ۳۳ ماه گذشته پرداخت.

اقدامات مهم حوزه سلامت

در دولت سیزدهم به واسطه پیگیری های جدی رییس‌جمهور شهید اتفاقات مهمی در حوزه سلامت رخ داد. راه اندازی بیمارستان هایی که سالها بود نیمه کاره باقی مانده بود یکی از این اقدامات است.سخنگوی دولت در گزارش خود در این درباره تاکید می‌کند که ۳ هزار مرکز بهداشتی شامل خانه بهداشت، زیست پزشک، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت و آزمایشگاه‌های مرجع تکمیل و بهره‌برداری شد.وی همچنین اضافه کرده است که بیش‌از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی و ۱۲۲ بیمارستان هم وارد مدار خدمت شد.

صدور سریع مجوزهای کسب و کار

بحث صدور مجوزهای کسب و کار در دولت سیزدهم هم شاهد یک تحول اساسی بود.سخنگوی دولت در این باره یادآور می‌شود که ۸۵ درصد مجوزهای کسب‌و‌کار، ثبت‌محور، غیرحضوری و ۳ روزه صادر می‌شود؛ اخذ پروانه کسب که تا ۷ ماه هم طول می‌کشید، اکنون غیرحضوری و ۷ روزه صادر می‌شود.وی اضافه می‌کند که زمان صدور مجوز کاریابی داخلی هم به ۱۰ روز کاهش یافت.

فعال شدن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل

آیت الله شهید رییسی با پیگیری جدی توانست در دولت سیزدهم بسیاری از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کند.بهادری جهرمی در این گزارش تصریح می‌کند که دیوار بین مسئولان و مردم در کمتر از یک‌سال و با سفرهای استانی برداشته شد؛ طرح‌های مصوب در دور دوم سفرها پیگیری شد.او همچنین اضافه می‌کند که ۴۵ سفر استانی در ۳۳ ماه گذشته و حضور در دوردست‌ترین نقاط کشور، یک نتیجه دیگر هم داشت که واحدهای راکد و طرح‌های روی زمین مانده فعال شد.


انتهای خبر/


کد مطلب: 1730

آدرس مطلب :
http://karafarinannews.ir//news/1730/برخی-اقدامات-دولت-سیزدهم-۳۳-ماه-گذشته

کارآفرینان نیوز
  http://karafarinannews.ir/